שלום למפרץ: ביהמ"ש הורה להרוס את המבנים ששימשו לצילומי "מפרץ האהבה"

קבע כי המבנים שהוקמו בחוף מכמורת לצורך צילומי תוכנית הריאליטי האמורה לעלות הערב נבנו ללא היתר, ומתח ביקורת על התנהלות זכיינית ערוץ 2 רשת וחברת ריאליטי הפקות ; רשת: "צילומי התוכנית נמשכים כמתוכנן"

מה יעלה בגורל "מפרץ האהבה"? בית משפט השלום בחיפה קבע הבוקר (ה') כי המבנים שהוקמו בחוף מכמורת לצורך צילומי תוכנית הריאליטי "מפרץ האהבה" האמורה לעלות לשידור הערב נבנו ללא היתר, ולכן אסר על השימוש בהם והורה על הריסתם, תוך שהוא מותח ביקורת נוקבת על התנהלות חברת ריאליטי הפקות תקשורת, מפיקת הסדרה, ועל זכיינית ערוץ 2 רשת.

לפני כשבוע פנתה פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט בבקשה שיורה על הריסת המבנים שהוקמו בחוף לצורך הצילומים. המדינה טענה בבקשה כי המבנים נבנו בלא היתר בשטח המיועד לתיירות ונופש, ולפיכך ברור כי מתבצעות בחוף עבירות של בנייה ושימוש בלא היתר.

בתחילה נענה השופט זיאד פלאח לבקשה והורה במעמד צד אחד על צו מניעה שיאסור את הפעילות בחוף, אולם לאחר שחברת ההפקות והזכיינית הגישו את תגובתם צומצם הצו באופן זמני, עד לדיון שהתקיים היום.

גבעון שניר, מבעלי ריאליטי הפקות, טען בבית המשפט כי צילומי הסדרה נמצאים בעיצומם, וכי על-פי חוקי המשחק הם אמורים להסתיים במחצית חודש נובמבר. לדבריו, מדי שבוע ייהרס מבנה, כך שמיד אחרי סיום הצילומים לא ייוותר במקום ולו מבנה אחד.

לטענתו, עובדה זו הופכת את המבנים ל"ארעיים" ולכן אין המדובר בעבירה על חוקי התכנון והבנייה. עוד טען שניר כי בהקמת המתחם הושקעו כ-2 מיליון שקל וכי הפסקת הצילומים תוריד את ההשקעה לטימיון.

השופט פלאח קבע בפסק הדין כי המונח "הקמתו של בניין" אינו יכול להיות מכוון רק להקמה שמלכתחילה לא נקבע לה מועד לסילוק, אלא לכל הקמה של בנין מעבר לימים בודדים, בין אם נקבע לה מועד קצוב לסילוק ובין אם לאו.

לדברי השופט, "התרת הקמת מבנים ללא היתר לתקופה של חודשיים-שלושה, עלולה להוביל לגל של הקמת מבנים עונתיים לתקופה קצובה, ואף מבנים לא עונתיים ובתנאי שאלה יוזזו כל פרק זמן ממקום אחד למקום אחר, בכדי לשמור על הארעיות הנטענת. בכך עלול להיווצר מצב של 'תוהו ובוהו' בכל הנוגע לדיני התכנון והבניה. נטען בפניי שמתן הצו המבוקש עלול לגרום להפסקת צילומי התוכנית שעמלו עליה קשות, וכן להפסדים כספיים גדולים. ייתכן וטענה זו נכונה, אך הדרך בה נהגו המשיבות כללה סיכונים עסקיים, עת החליטו שלא לפעול בהתאם לדין המחייב, והיה עליהם לדעת שסיכונים אלה עלולים להוביל להפסדים גדולים, ואין להם להלין בעניין זה, אלא על עצמן".

לסיום שלח השופט עקיצה למתמודדים בתוכנית וכתב כי צר לו עליהם אם כתוצאה מהוצאת הצו הם עלולים להמשיך ולהחזיק בתוארם כ"רווקים".

מחברת ריאליטי ביקשו שלא להגיב.

מזכיינית ערוץ 2 רשת נמסר בתגובה: "צילומי התוכנית נמשכים כמתוכנן. רשת מכבדת את החלטת בית המשפט וערוכה לכל אפשרות".