ההסתדרות נגד הנהלת אלישרא: "פגעה בשכר עובדים וביטלה השתתפותם בספורטיאדה"

עתרה לביה"ד לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה לצעדים שנוקטת הנהלת אלישרא נגד העובדים המאורגנים בעקבות השביתה בה נקטו ; "אם ימשיכו לפגוע בעובדי אלישרא, כל קבוצת אלביט עלולה להיפגע מהמאבק"

ההסתדרות עתרה היום (ה') לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, בבקשה שיוציא צו מניעה לצעדים שנוקטת הנהלת חברת אלישרא נגד העובדים המאורגנים, בעקבות השביתה בה נקטו ביום ראשון האחרון וביום חמישי שעבר. דיון בבקשה יתקיים מחר (ו') בשעות הבוקר.

לטענת ההסתדרות, הנהלת החברה הפסיקה את השימוש של העובדים בפזומטים לתדלוק, לא החזירה להם הוצאות דלק ואף הפחיתה שכר של ארבעה ימי עבודה במקום יומיים. עוד טוענים בהסתדרות כי הנהלת החברה ביטלה אפילו את השתתפות העובדים ב"ספורטיאדה" באילת כנראה סנקציה כואבת לא פחות עבור עובדים שחשבו להשתכשך קצת בבריכה, או התאמנו כל השנה לרגל הטורנירים בתחרות.

להפסיק את צעדי הענישה

ההסתדרות דורשת להורות לחברה להפסיק את צעדי הענישה, שכל מטרתם לדבריה, "להרתיע את העובדים ולתקוע טריז בינם לבין העובדים שאינם מיוצגים על-ידי הועד וההסתדרות. באלישרא מועסקים כיום כ-700 עובדים מאורגנים בהסכם קיבוצי, לצד כ-250 עובדים המועסקים בחוזה אישי או על-ידי קבלן.

עובדי אלישרא פתחו בשביתה מסיבה דומה לזו המופיעה בעתירה החדשה: לדבריהם, בשביתה שהתקיימה בשנה שעברה, ההנהלה ניכתה לעובדים מספר ימי עבודה, למרות ששבתו למשך שעה אחת ביום במהלך כשבוע. סכסוך העבודה באלישרא קיים כבר למעלה משנה וחצי, זאת בשל כוונתה של הנהלת אלביט מערכות, בעלת השליטה באלישרא, להעתיק את המפעל בבני ברק אל מתחם תאדיראן ספקטרלניק בחולון חברה נוספת שמוזגה לתוך אלביט. סיבה נוספת לסכסוך היא כוונת ההנהלה לערוך שינויים מבניים כך שיצומצם כוח האדם בחברה ויקלטו במקביל עובדים בחוזים אישיים.

בהסתדרות טוענים כי יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הגיע להסכמות עם נשיא קבוצת אלביט, יוסי אקרמן, אולם האחרון חזר בו לכאורה מהסיכומים. עוד טוענת ההסתדרות כי הנהלת אלישרא מעודדת נטישה של עובדים מההסכם הקיבוצי לטובת חוזים אישיים, על ידי שידול באמצעות תוספות שכר מיוחדות.

יו"ר הסתדרות עובדי המתכת והאלקטרוניקה, גבי אסרף, העביר היום מסר מאיים ליוסי אקרמן: "אני מזהיר שאם ימשיכו לפגוע בעובדי "אלישרא" הרי שכל קבוצת "אלביט" עלולה להיפגע מהמאבק הזה".