מנכ"ל משרד מבקר המדינה, שלמה גור, פורש מתפקידו

גור מונה לתפקידו בנובמבר 2006 והחליף את מוטי בס, שפרש ברעש גדול לאחר שלא הסכין עם שינוי המדיניות של מיכה לינדנשטראוס

מנכ"ל משרד מבקר המדינה, שלמה גור, פורש מתפקידו. כך נודע ל"גלובס". גור הודיע על כך באחרונה למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס.

גור מונה לתפקידו בנובמבר 2006. הוא החליף את מוטי בס, שפרש מתפקידו ברעש גדול. בס מונה על-ידי המבקר הקודם, אליעזר גולדברג, ולא הסכין עם שינוי המדיניות של לינדנשטראוס.

כזכור, לינדנשטראוס שינה מן הקצה אל הקצה את פניו של משרד מבקר המדינה, בין היתר בכל הנוגע לנוכחותו והיחשפותו של המשרד לתקשורת. כך, למשל, לינדנשטראוס הוביל 3 מהלכים עיקריים: ביקורת בזמן אמת, פירסום שמות של מבוקרים והיזון חוזר מול התקשורת.

בס עזב את תפקידו, תוך שהטיח דברים נוקבים במבקר במסגרת מכתב שכתב לו, בו תקף את מדיניות המשרד תחתי לינדנשטראוס. בהמשך אף התראיין בס בנושא זה בתקשורת, תוך כדי ייצוגו את עו"ד אורי מסר בפרשת מרכז ההשקעות, שטופלה על-ידי המבקר (וכיום נמצאית בחקירה פלילית).

גור שימש בעבר כמנכ"ל משרד המשפטים, תפקיד לו מונה על-ידי יוסי ביילין בהיותו שר המשפטים. מינויו של גור עורר אז רעש גדול, שכן ביילין פיטר לצורך כך את המנכ"לית הקודמת, נילי ארד, היום שופטת בית הדין הארצי לעבודה. בזמנו לא היה לכך תקדים.

ממשרד המבקר סירבו לאשר את הידיעה.