לקראת החגים: אזהרת מסע חמורה לסיני

"ההתרעות מחודדות לאור הנסיבות המיוחדות היום, הכוללות את איומי חיזבאללה לנקום את חיסול מורנייה", מסבירים במטה, "והן מכוונות בעיקר אל אנשי עסקים בחו"ל"

המטה ללוחמה בטרור פירסם הערב את הערכת המצב החצי שנתית שלו לקראת חגי תשרי, ומחדד את האזהרה לאזרחי ישראל שלא לנסוע לסיני: "ההתרעות מחודדות לאור הנסיבות המיוחדות היום, הכוללות את איומי חיזבאללה לנקום את חיסול מורנייה", מסבירים במטה, "והן מכוונות בעיקר אל אנשי עסקים בחו"ל"

המטה ללוחמה בטרור מתריע מפני חטיפת ישראלים בסיני, לקראת החגים הקרובים ולאור איומי חיזבאללה לנקום את חיסולו של בכיר הארגון עימאד מורנייה.

בהערכת המצב החצי-שנתית שפורסמה הערב, מדגישים במטה כי האזהרות מגובות בהתראות ממוקדות וחמורות במיוחד, אף שאינן חדשות ולא התקבל בזמן האחרון מידע המחמיר אותן.

במטה מסבירים כי האזהרות מודגשות "לאור הנסיבות המיוחדות כיום", וכי הן מכוונות בעיקר כלפי ישראלים בחו"ל - ובעיקר כאלה המקיימים קשרים עם אנשי עסקים ערביים או מוסלמים.

האחראי על אזהרות המסע במטה, אלקנה הר-נוף, אמר הערב לגלי צה"ל כי הסיכון שבנסיעה לסיני הוא אינו מוצדק כאשר מדובר בבילוי. "כאשר הדבר הוא רציני וחמור, דוגמת נושאי בריאות או פרנסה, אפשר להבין - אך לצורך הנאה ותו לא? זה ממש מוזר בעיני", אמר הר-נוף בתוכניתנו "חמש בערב" עם ירון וילנסקי.

בנוסף לסיני, מזהירים אנשי המטה ללוחמה בטרור גם מפני נסיעה למדינות כמו תאילנד, הפיליפינים, טורקיה ואוזבקיסטן, שקיים לגביהן "איום טרור פוטנציאלי מזדמן". ההמלצה היא לנקוט אמצעי זהירות מיוחדים בעת השהייה במדינות האלו, ולפעול לפי כללי ההתנהגות הנהוגים בחו"ל.