קשטן: ביטלנו את השווייצרים

מאמן נבחרת ישראל שפע מחמאות לשחקנים למרות התצוגה החלשה, שהסתיימה ב-2-2 מול שווייץ במוקדמות מונדיאל 2010 ; "מגיע יישר כוח לבחורים על החזרה מפיגור 2-0" ; "ספגנו שערים בניגוד למה שקרה במשחק"

הנתונים היבשים אולי מראים על תוצאה סבירה יחסית. ישראל סיימה ב-2-2 את משחק הבית שלה מול שווייץ, זו ששיחקה ביורו 2008 האחרון ובמונדיאל 2006. ישראל גם הראתה אופי כש-11 דקות לסיום עוד פיגרה 2-0. אבל מלבד נתונים יבשים, ברמת הכדורגל שהציגה הנבחרת, אין הרבה מה לקחת מהמשחק הזה. ישראל שיחקה גרוע והיא יוצאת מהמשחק באצטדיון רמת גן עם נקודה אחת, לקראת המשך דרכה במוקדמות מונדיאל 2010.

למרות יכולת רעה ברוב שלבי המשחק, מאמן הנבחרת דרור קשטן דווקא החמיא לשחקניו בסיום. "אני חושב שמגיע יישר כוח לבחורים על החזרה מפיגור 2-0", אמר המאמן הלאומי במסיבת העיתונאים. "ספגנו שערים בניגוד למה שקרה במשחק. שלטנו והגענו למצב אחד או שניים, הם לא הגיעו לשום מצב. הם כבשו את שער היתרון מבעיטת עונשין. צריך לתת שאפו לשחקנים שחזרו מפיגור במזג אוויר חם ובמצב מוראלי לא פשוט. ישנה רוח חדשה בנבחרת. הגיעו לנו שני פנדלים ממידע שקיבלתי מהשחקנים".

על ההחלטה התמוהה לפתוח עם עומר גולן בקישור, אמר קשטן: "היה לנו מערך התקפי עם יוסי, עומר גולן וקולאוטי. בכדורגל המודרני חלוץ אחד משחק מאחורי השני. כתוצאה מכך ביטלנו את השווייצרים, הם לא הגיעו לשום מצב גם במחצית השנייה. הם הבקיעו אמנם מעוד מצב נייח, הם חזקים בזה ונערכנו לכך אבל לפעמים מתלבשת בעיטה להקאן יאקין והוא הבקיע שער יפה".

יוסי בניון הודה בסיום כי "לא רצינו תיקו אלא שלוש נקודות, אבל לאור איך שהמשחק התפתח מגיע לנו כל הכבוד. צריך לקחת את החיובי".

סלים טועמה: "אנחנו קצת מאוכזבים, בסופו של דבר היינו צריכים לנצח, אבל 2-2 זו תוצאה בסדר. אנחנו לא הולכים לחשוב על המשחק הזה. המשחק הזה נגמר. אני חושב שיכולנו לנצח, כי שווייץ לא חזקה כמו שחשבנו".

טל בן חיים: "אני לא חושב ששיחקנו כל כך טוב. אנחנו צריכים לנצח נבחרת כזאת בבית. זה תיקו שכולו הפסד".

מאמן שוויץ, אוטמאר היצפלד: "אנחנו מאוכזבים שלא הצלחנו לסיים את המשחק ב-0-2 לצערי, למרות השליטה שלנו לא שמרנו על היתרון. בעתיד אסור יהיה לנו לחזור על הטעויות שעשינו מול ישראל כי איבדנו שתי נקודות. אבל עדיין הוצאנו נקודה חשובה מול אחת מהנבחרות החזקות בבית". היצפלד ציין כי מזג האוויר הקשה מאוד על שחקניו. "הרגשנו כמו בסאונה, השחקנים איבדו כוחות וזה אילץ אותי לבצע חילופים. אסור לנו להוריד את הראש, צריך להמשיך הלאה. אנחנו בתחילתו של תהליך. היו מספר שחקנים שאיבדו כדורים בקישור ולא עשו את מה שציפיתי, אבל בתנאים האלה היה קשה להסתדר".

למרות שבהתאחדות לכדורגל עוד פתחו את הקופות לפני המשחק ודיווחו כשעתיים לפני המשחק כי רק אלפיים כרטיסים נותרו למכירה, בפועל נכחו באצטדיון כ-31 אלף צופים בלבד. הנבחרת תמריא ביום שני למולדובה, שם תתמודד ביום רביעי במשחקה השני במוקדמות מונדיאל 2010.