הצעת החוק "פינוי-פיצוי" תובא הבוקר לדיון בישיבת הממשלה

על-פי ההצעה, תושבי התנחלויות יקבלו תגמול כספי אם יסכימו לעזוב את מגוריהם ולעבור לגור בשטחי המדינה ; אם החוק ייצא לפועל, הפיצוי יינתן כבר עכשיו - ללא תלות בהתקדמות המו"מ עם הפלסטינים

למרות שבקרוב יאלץ להיפרד מהתואר "ראש הממשלה", אהוד אולמרט לא מתכוון לנוח בימיו האחרונים בתפקיד. היום ידונו בישיבת הממשלה בחוק פינוי-פיצוי, שמציע תגמול כספי למי שיהיה מוכן לעזוב את ביתו בהתנחלויות ולחזור לגור בתחומי ישראל. התגובות, כצפוי, לא אחרו לבוא והן מגיעות מכל הכיוונים.

הצעת החוק "פינוי-פיצוי" תובא הבוקר (א') לדיון בישיבת הממשלה. על-פי ההצעה תושבי התנחלויות יקבלו תגמול כספי אם יסכימו לעזוב את מגוריהם ולעבור לגור בשטחי המדינה. במידה והחוק יוצא לפועל, הפיצוי ינתן כבר עכשיו ללא תלות בהתקדמות המשא-ומתן עם הפלסטינים.

במהלך החודשים האחרונים ריכז המשנה לראש הממשלה, השר חיים רמון, עבודת מטה בעניין, אותה יציג היום לשרי הממשלה. בין הדברים אותם יציג רמון, סקר לפיו חלק גדול מתושבי ההתנחלויות ממזרח לגדר מעוניינים לשוב לתחומי ישראל כבר עכשיו, בתמורה לפיצוי הוגן. השרים יקיימו דיון בהצעת החוק, אולם בישיבה הקרובה עדיין לא תיערך הצבעה.

שרי סיעת ש"ס, שאול מופז וציפי לבני אומרים כי בעיתוי הנוכחי, אין מקום לעיסוק בנושא כל-כך טעון. רמון, שיציג את התוכנית בפני השרים, אומר כי אם הנושא לא יוצג היום כל עבודתו בעניין תירד לטמיון.

לבני, שכאמור, מתנגדת לכל המהלך וקוראת להשיב את ההצעה לדיון רק לאחר השלמת המו"מ עם הפלסטינים: "אם יש זמן שבו אנחנו נרצה לעודד אולי פינוי מרצון יהיה אחרי שנדע מה הגבול. היום אני רוצה לנהל את המשא-ומתן תוך כדי זה שכל הקלפים בידינו ורק אחרי שנדע מה הגבול נוכל לעודד את המהלך".

בש"ס משתמשים במילים חריפות עוד יותר. יושב-ראש ש"ס, השר אלי ישי, אומר כי מדוב במהלך חסר לגטימציה ציבורית, חוקית או אנשוית. לדבריו, מדובר ברעיון הזוי שחוזר על טעויות פינוי גוש קטיף.