הסרטים של אמזון: משיקה שירות וידיאו בהזמנה, ללא תשלום

חברת אמזון עשתה צעד משמעותי קדימה במסגרת התחרות ההולכת ומתרחבת בין חברות האינטרנט לבין חברות הכבלים והלוויין, והשיקה שירות וידיאו לפי דרישה (VOD). חברת הקמעונות המקוונת הודיעה שסרטים וסדרות טלוויזיה יהיו ניתנים לצפייה דרך אתרה ללא הפסקות פרסומות, באמצעות דפדפני האינטרנט או באמצעות טלוויזיות סוני בעלות חיבור לאינטרנט.

שירות הווידיאו לפי לדרישה של אמזון היה כבר זמין בשנתיים האחרונות תחת השם Amazon Unbox, שירות הורדה בתשלום לסרטים ותוכניות טלוויזיה. כעת הוחלף שמו ל-Amazon VOD מתוך כוונה לשים את הדגש על צפייה מקוונת ללא הורדה (Streaming) בתשלום.

"היכולת לצפות בתוכן באופן ישיר ללא צורך להוריד אותו לפני כן, הייתה אחת מהאפליקציות המבוקשות ביותר על-ידי לקוחותינו וכעת היא קרמה עור וגידים", אומר רוי פרייס, מנהל השירות באמזון.

מאז הופיע שירות ה-Unbox, הוצף השוק במבחר גדול של טכנולוגיות, שירותים ומכשירים ששאפו להתחרות בשירות הווידיאו לפי דרישה, שניתן על-ידי חברות הכבלים והלוויין. את השירות של אמזון ניתן לקבל גם באמצעות מכשיר ההקלטה Tivo ובאמצעות קונסולת המשחק Xbox 360 של מיקרוסופט, בזמן שזו מחוברת לטלוויזיה.

מבין כל האפשרויות הצפייה שמעניק שירות ה-VOD החדש של אמזון, המשמעותית מכולם היא זו הנעזרת בחיבור האינטרנט של טלוויזיות סוני. שיתוף הפעולה בין שתי החברות מהווה חלק ממאמציה של ענקית האלקטרוניקה היפנית לשלב בין התוכן שנוצר באולפני הסרטים שבבעלותה לבין מוצרי הצריכה אותם היא מייצרת ומשווקת. כך למשל, יוכלו מי שרכשו טלוויזיה מסוג Sony Bravia והשקיעו גם בחיבור של המכשיר לאינטרנט, לצפות בסרט "הנקוק", בכיכובו של וויל סמית', עוד לפני יציאתו לאור של כותר ה-DVD של הסרט.