עוד תביעה נגד יגאל אהובי בקשר למיזם מלונות הילטון באנגליה - הפעם מטעם חבס

הרצל חבס מבקש לכפות על יגאל אהובי לרכוש 3% מקבוצת מלונות הילטון באנגליה ; לטענת קבוצת חבס, אהובי כופר בהתחייבותו לרכוש את אחזקותיה במיזם תמורת 3.1 מיליון ליש"ט

קבוצת חבס שבבעלות הרצל חבס מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לאכוף על איל הנדל"ן, יגאל אהובי, לקיים את ההסכם לרכישת אחזקותיה בשיעור 3% במיזם מלונאות בבריטניה, הכולל 16 מלונות של רשת הילטון, תמורת 3.1 מיליון ליש"ט.

לטענת קבוצת חבס, באמצעות עוה"ד ד"ר דורי קלגסבלד, אמיר שרגא וגל לויטה, אהובי מסר לה מכתב בחתימתו, בו הוא התחייב לרכוש את אחזקותיה בתנאים שסוכמו בין הצדדים. לדבריה, לאחר שמסר לה את מכתב ההתחייבות, הפעיל אהובי את מנגנון זכות הסירוב הראשון הקבוע בהסכם בין המשקיעים במיזם, והציע לבעלי המניות האחרים להצטרף לעסקה.

ואולם, לטענת קבוצת חבס, לאחר מכן הודיע לה אהובי כי הוא כופר בקיום ההסכם לרכישת המניות, והיא הודיעה לו כי היא עומדת על ביצוע ההסכם. לדבריה, משנודע לאהובי כי היא מתעתדת להגיש נגדו תביעה, הוא הודיע לה ביום ראשון השבוע כי הוא אינו מכחיש שהסכים לרכוש את המניות, אבל הבהיר כי הסכמה זו מחייבת אותו כעת רק בחלקו היחסי ביחד עם המשקיעים האחרים, שביקשו לנצל את זכות הסירוב הראשון ולהצטרף לעסקה.

קבוצת חבס מציינת כי אהובי הוסיף וטען כי נוכח השינוי לרעה בתנאי השוק אין כל מניעה להשלים את העסקה עם אותם משקיעים אבל במחיר מופחת. לדבריה, גם גישה זו היתה ניסיון של אהובי להתחמק מהעסקה.

חבס טוענת כי בינה לבין אהובי נכרת הסכם מחייב, ולכן היא מבקשת מביהמ"ש צו לאכיפת ההסכם. בנוסף היא מבקשת צו לפיצול סעדים, שיתיר לה לתבוע בעתיד את מלוא הנזק שגרמה לה התנהגותו של אהובי. אהובי טרם הגיש כתב הגנה.

אוזן נגד אהובי

בשבוע שעבר הגישו איש העסקים שמואל אוזן, המתמחה במלונאות ובנדל"ן, תביעה למחוזי בפ"ת בסך 10.5 מיליון שקל, נגד אהובי, ועוד 19 אנשי עסקים וחברות. זאת, בטענה כי הם הפרו את הסכמי הייצוג עימו בקשר לעסקאות, בהם רכשו את המקבץ של 16 מלונות הילטון בבריטניה ומקבץ של 47 מלונות מרשת מריוט במדינה בין השנים 2005 ו-2007 תמורת 3.4 מיליארד שקל ו-8.3 מיליארד שקל בהתאמה.

בנתבעים - אהובי והחברה שבבעלותו, בלנהיים; דלק נדל"ן בשליטת יצחק תשובה; אלקטרה נדל"ן שבשליטת גרשון זלקינד; חברת הביטוח מגדל; חברת הביטוח הפניקס; חברת חבס שבבעלות הרצל חבס; דוראה השקעות; פיבי אחזקות שבשליטת צדיק בינו; וקרן קווינלן האירית.

אוזן ייצג את הנתבעים ברכישת מקבצי המלונות ובאמצעות חברת יאנטרה שבבעלותו סיפק להם את השירותים. לטענתו, הנתבעים הפרו התחייבויות שנתנו לו בעניין הניהול והייצוג בעסקאות. הוא מבקש לחייב אותם לשלם לו 10.5 מיליון שקל, שלטענתו מגיעים לו בעקבות השבחת נכסי מלונאות והתחייבויות שלא קוימו.

אוזן האשים את אהובי בכתב התביעה כי "הוא עושה ומאפשר למקורביו לעשות, באופן עקבי, עסקאות בעל עניין חריגות ביותר המיטיבות עמו ועם מקורביו על חשבון יתרת הבעלים במקבצים, ובכלל זה חברות ציבוריות ישראליות וזרות". (ת.א. 1977/08).