שוב מתיחות בחברת החשמל: הוועד דורש לבטל הדחתו של סמנכ"ל הלקוחות אך לסקר מסרב

יו"ר הוועד, מיקו צרפתי: "ההנהלה פוגעת ביחסי העבודה. ככל שדרישתנו לא תענה, נראה עצמנו חופשיים לנקוט בצעדים ארגוניים" ; לסקר: "ארגון העובדים לא מבין את תפקידו- לא אכנע לאיומים"

לאחר תקופה קצרה של שקט שוב מתחדשת המתיחות בין מנכ"ל חברת החשמל עמוס לסקר לוועד העובדים. הסיבה הפעם היא הדחתו של יגאל בן אריה, הנחשב כמקורב לוועד, מתפקיד סמנכ"ל שיווק וקשרי לקוחות.

ל"גלובס" נודע, כי יו"ר הוועד הארצי, דוד (מיקו) צרפתי, פנה בשבוע שעבר ללסקר בדרישה לבטל לאלתר את החלטתו להעביר את בן אריה מתפקידו, ולמנות את סמנכ"ל הלוגיסטיקה אשר דהן לממלא מקומו.

כזכור, לסקר ביקש באחרונה להעביר את בן אריה לתפקיד חדש של סמנכ"ל אסטרטגיה ותקשורת שיווקית. לאחר שהדירקטוריון לא אישר את המינוי, הודיע לסקר לבן אריה, כי החליט להעביר אותו מהתפקיד.

ההחלטה להעביר את בן אריה לתפקיד אחר התקבלה בעקבות מעורבותו לכאורה באי הסדרים שהתגלו בניוד עובדים ממוקד שירות לקוחות 103 למחוזות החברה.

למרות שלסקר הורה על מינויו של דהן כמ"מ סמנכ"ל השיווק, גורמים בחברת החשמל מציינים כי בן אריה המשיך להיות מעורב באגף השיווק, דבר שהכעיס מאוד את לסקר, שהבהיר בישיבת הנהלה כי החלטתו היא סופית.

במכתב שנשלח ללסקר דרש צרפתי להקפיא בשלב זה את מינויו של אשר דהן עד שיתקבל פתרון המוסכם עם ארגון העובדים, "ארגון העובדים רואה באופן טיפולך בעניינו של מר בן אריה המשך ישיר וחלק בלתי נפרד מניסיונותיה החוזרים ונשנים של חברת החשמל בחודשים האחרונים לפגוע במעמדו של ארגון העובדים, תוך התעלמות בוטה ממערכת היחסים שנהוגה בחברה מזה 85 שנה. ככל שדרישתנו לא תענה, נראה עצמנו חופשיים לנקוט בכל הצעדים העומדים לרשותנו לרבות צעדים ארגוניים", כתב צרפתי.

במכתב שנשלח גם ליו"ר ההסתדרות עופר עיני וליו"ר חברת החשמל, מוטי פרידמן, ציין צרפתי, כי "אין עילה או ביסוס להחלטתך להעביר את בן אריה מתפקידו, קל וחומר שלא באופן נחפז, שעה שאתה בעצמך הצהרת עליו כי הוא אדם אמין, בעל אינטגריטי ולויאלי למנכ"ל. הנימוק היחיד שנתת להחלטתך הוא 'יוהרתו' כביכול של בן אריה, שאין הוא יכול לשמש עילה או בסיס להעברה מתפקיד של מנהל ותיק שמועסק בחברה למעלה מ-40 שנה".

לסקר דחה את בקשת הוועד במכתב תגובה ששיגר אתמול לצרפתי הוא ציין, כי "מבלי להיכנס לכל טענות השווא שבמכתב, אזכיר רק כי ארגון העובדים אינו הגוף המנהל את החברה ואין הוא בעל מעמד כלשהו בכל הנוגע למינוי בעלי תפקידים בכירים לרבות סיום תפקידם. האיום המובא בשולי מכתבך לפיו ארגון העובדים ינקוט בצעדים ארגוניים נוכח סיום תפקידו של בן אריה מצביע על בלבול מושגים כללי לגבי תפקידו של ארגון העובדים ומעמדו. מכל מקום אינני מתכוון להיענות לדרישותיך השונות, הקודמות לאיום חסר היסוד הזה".

יצוין כי במקביל לחלופת המכתבים, ממשיך להתנהל מו"מ בין הנהלת חברת החשמל לארגון העובדים בעניין השינוי הארגוני. בכירים בחברת החשמל ציינו כי קשה לראות כיצד המו"מ יתקדם בשעה שהמנכ"ל והוועד לא מצליחים להגיע להסכמה ומתנצחים בנושא מינוי סמנכ"לים.