האתר Light Reading: אודיוקודס מפטרת את רוב עובדי נטרייק

מדובר בקיצוץ של 5%-6% מכוח האדם של אודיוקודס ; אודיוקודס רכשה את נטרייק לפני שנתיים תמורת סכום של 13.8 מיליון דולר

שנתיים לאחר שאודיוקודס רכשה את נטרייק, היא מפטרת כ-70% מעובדי החברה האמריקנית, כך מדווח אתר חדשות ההיי-טק והתקשורת, Light Reading. מדובר ב-35-40 עובדים ממרכז הפעילות של נטרייק בפלאנו שבטקסס.

בסוף 2007 העסיקה אודיוקודס 688 עובדים, ובמהלך הרבעון השני היא כבר פיטרה כ-25 עובדים. מכאן, שהפיטורים הנוכחיים בנטרייק מהווים קיצוץ של 5%-6% מכוח האדם באודיוקודס.

אודיוקודס, בניהולו של שבתאי אדלרסברג, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של טכנולוגיות ומוצרים מתחום ה-VoIP (העברת קול ברשת). בשנת 2006 רכשה אודיוקודס שלוש חברות: נוארה תמורת 82.5 מיליון דולר, נטרייק תמורת 13.8 מיליון דולר, ו-CTI2 תמורת מיליוני דולרים בודדים.

רכישת נטרייק הכניסה את אודיוקודס לתחום חדש, ה-SBC Session) (Border Controllers, פתרונות לקישור בין רשתות IP שונות. קודם לכן עסקה אודיוקודס בעיקר בפתרונות Media Gateway, רכיבים המחברים בין רשתות VoIP לרשתות מסורתיות. ככל שהמעבר לרשתות IP מתקדם, הצורך בחיבור לרשתות מסורתיות פוחת, ואילו הצורך בחיבור בין רשתות IP שונות גדל.

האתר Light Reading מציין, שמאז הרכישה של נטרייק שילבה אודיוקודס את פתרונות נטרייק בחלק ממוצריה, ובנוסף המשיכה למכור מוצרים עצמאיים של נטרייק. עם זאת, לאחר השלמת הרכישה זיהו אנליסטים חולשה במכירות הללו. האתר מצטט מקור מתוך החברה, שאומר שלמרות שהמצב בשוק לא היה טוב, "מעולם לא ציפינו לקיצוצים כאלה... כולם בהלם". יתרה מכך, מקור אחר של האתר טען שהעסקים של נטרייק נסגרו למעשה.

אודיוקודס מסרה ל-Light Reading שאינה מגיבה בנוגע לקווי מוצר ספציפיים.

"תחום ה-SBC צומח, אבל קצת יותר לאט מהמצופה", אומר היום האנליסט יונתן קרייזמן מבית ההשקעות אוסקר גרוס. "בסופו של דבר, העולם כולו יהיה VoIP, אך זה ייקח זמן רב יותר מהצפוי. זה העתיד, אך השאלה היא כרגיל שאלה של תזמון".

שוק ה-SBC אמור להסתכם בשנת 2008 ב-330 מיליון דולר, צמיחה של 46% ביחס לשנה הקודמת. בשנת 2009 צפויות מכירות ה-SBC להגיע לרמה של 444 מיליון דולר, וב-2010 ל-591 מיליון דולר. למרות הצמיחה העתידית, קרייזמן מציין שברבעון הקודם הייתה החלשות מסוימת במכירות הכלליות של ה-SBC.

קרייזמן מציין שנטרייק נרכשה כאמצעי עבור אודיוקודס להיכנס לשוק ה-SBC, שכבר היה קיים קודם לכן. "נטרייק הייתה כבר אז מתחרה ישירה של ACME, שהצליחה 'להתפוצץ' ולהפוך לשליטה הבלתי מעורערת בתחום, עם נתח שוק שמוערך בין 50% ליותר מ-60%". ACME נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 360 מיליון דולר.

לדברי קרייזמן, אודיוקודס לא התרכזה בהיצע המוצרים הקיים של נטרייק אלא פעלה לשלבו בתוך ההיצע הקיים של אודיוקודס, וברבעון הקודם היא השיקה מוצר בעקבות השילוב הזה.

"אני מעריך שהמהלך הזה הוא חלק מהמאמצים שאודיוקודס מבצעת על-מנת להתייעל", אומר קרייזמן. "להבדיל מחברות אחרות בתעשייה שלה, כמו סונוס ו-ACME (סימול: ACME), אודיוקודס גם מצליחה להתייעל והיא לא הורידה את התחזיות שלה".

אודיוקודס נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב, ושווי השוק שלה הוא 155 מיליון דולר.