חברת ההפצה דיפלומט נכנסת לגיאורגיה: מצפה למכירות של 50 מיליון דולר בשנה

הפעילות בגיאורגיה החלה בעקבות פנייה של פרוקטר אנד גמבל, המחשיב את דיפלומט כאחת מחברות ההפצה המצטיינות של התאגיד בעולם

חברת ההפצה דיפלומט, שבבעלות משפחת ויימן, פותחת חברת הפצה בגיאוגרגיה. דיפלומט, אחת מחברת ההפצה הגדולות ביותר בישראל והמשווקת הבלעדית של מוצרי פרוקטר אנד גמבל, החלה השבוע לפעול בגיאורגיה, וזאת בעקבות פנייתו של תאגיד פרוקטר אנד גמבל, המחשיב את דיפלומט כאחת מחברות ההפצה המצטיינות של התאגיד בעולם.

השוק הגיאורגי נחשב לשוק המתפתח במהירות רבה - 9% בממוצע לשנה ב-5 השנים האחרונות. בשנת 2007 הוא הגיע למקום הראשון בעולם בשיפור ביצועים כלכליים במחקר שנעשה על-ידי הבנק העולמי.

השבוע החלה בפעילותה החברה החדשה של דיפלומט בגיאורגיה, זאת לאחר 3 חודשי הכנה בלבד, במהלכם גויסו יותר מ-120 עובדים, נרכשו עשרות כלי רכב והוקמו תשתיות מיחשוב ומחסנים ב-4 ערים ברחבי המדינה. רועי נעמן, לשעבר סמנכ"ל התפעול של דיפלומט, יכהן כמנכ"ל החברה הגיאורגית החדשה.

צפי המכירות בגיאורגיה מוערך על-ידי פרוקטר אנד גמבל בכ-50 מיליון דולר בשנה עם פוטנציאל גידול של כ-15% בשנה.

נעם ויימן מסר בתגובה: "אני מאשר את הנתונים. מדובר בפריצה הראשונה של חברת דיפלומט, מעבר לגבולות ישראל. הפלטפורמה שהקמנו בגיאורגיה תאפשר לנו לשווק מוצרים נוספים של חברות ישראליות ובינלאומיות, בדומה למה שאנו עושים בישראל. בשנים הקרובות נמשיך בתנופת הפיתוח של השוק הגיאורגי ונפרוץ לשווקים נוספים".