Best Buy משקיעה 121 מיליון דולר ברכישת נאפסטר כדי להתחזק בתחום המוזיקה

רוצה להתחרות ב-Wal-Mart, באמזון וב-iTunes ; המניה זינקה אתמול ב-86% וסגרה את הפרמיה

רשת מוצרי החשמל האמריקנית Best Buy הודיעה אתמול (ב') כי חתמה על הסכם לרכישת חברת Napster, המתמחה בהפצה מקוונת של מוזיקה. העסקה, ששוויה מוערך ב-121 מיליון דולר, מעניקה לבסט-ביי יתרון במאבקה המתמשך על ענף הסחר המקוון מול הרשת המחרה, Wal-Mart.

במסגרת ההסכם, התחייבה בסט ביי לשלם לנאפסטר סכום של 2.65 דולרים למניה - מחיר המהווה פרמיה של 95% על מחיר הסגירה של המניה בוול סטריט ביום שישי.

מאחר ולנאפסטר היו בקופה 67 מיליון דולר, הרי שהמחיר נטו שלה ברכישה הוא 54 מיליון דולר, בנטרול המזומן.

התוכנית האסטרטגית של בסט-ביי כעת היא להציג חנות מוזיקה מקוונת הכוללת גם שירות הורדות בתשלום, שתתחרה בזו של Wal-Mart. כמו-כן, מקווים בבסט-ביי לנגוס בנתח השוק של אתרי קמעונאות אחרים דרכם ניתן לרכוש קבצי מוזיקה, דוגמת אמזון.

"העסקה פותחת פתח לבסט-ביי אל עולם המדיה הדיגיטלית, שמתאים גם לרבים מלקוחותינו", אמר בריאן דאן, נשיא ומנכ"ל הרשת. החברות הודיעו כי תחת תנאי הרכישה, תקבל בסט-ביי גישה לכ-700 אלף המנויים של שירותי נאפסטר ,שירות הלקוחות מבוסס האינטרנט שלה, ויישומים סלולריים בתחום של תוכן דיגיטלי.

בבסט-ביי בחרו להדגיש אתמול את חשיבותה של הפלטפורמה הסלולרית של נאפסטר, שהושקה ב-2006, ועשויה לסייע להגדלת מכירות הטלפונים הסלולריים ברשת - גם באמצעות שיתוף הפעולה של בסט-ביי עם רשת חנויות הסלולר הבריטית Carphone Warehouse, בה השקיעה 2.1 מיליארד דולר. "אנו מקווים להגדיל את ההיצע עבור לקוחותינו שמחפשים גישה אל עולם התוכן שלהם איפה, מתי ואיך שירצו", ציין דאן.

נאפסטר הפסידה בשנה שעברה 16.5 מיליון דולר. מצבה הפיננסי גרר מאבק בהנהלתה מצד שלושה מבעלי המניות העיקריים בה, שטענו כי היא אינה עושה די בקרב מול iTunes של אפל, השולטת ב-70% משוק המוזיקה הדיגיטלי.

אתמול, לאחר פרסום העסקה, מניית החברה עלתה ב-86% למחיר של 2.5 דולרים המשקף לחברה שווי שוק של 121 מיליון דולר. שווי השוק של חברת בסט-ביי הוא 18 מיליארד דולר.

כריס גורוג, מנכ"ל נאפסטר, וגם יתר צוות הניהול של החברה, יישארו בתפקידם תחת הבעלות החדשה. כמו-כן, הודיע דירקטוריון נאפסטר כי כבר אישר את העסקה, בעוד בבסט-ביי הודיעו כי יאשרו אותה במהלך הרבעון האחרון של 2008.