יום לאחר החלטת הריבית בארה"ב נחלש הדולר מול המטבעות המובילים

האירו מתחזק ב-0.52% ל-1.4188 דולר ; יו"ר הועדה המוניטרית של הונג-קונג: "הימים הבאים קריטיים עבור המערכת הפיננסית הכלל עולמית, הם שיקבעו את הטון לגבי המשך ההתנהלות בשווקים" ; אמש הודייע יו"ר הפד' על הותרת הריבית בשיעור של 2%

בזירת המט"ח הגלבולית נסחר הדולר בהיחלשות מול המטבעות המובילים, האירו עולה ב-0.7% ונסחר סביב רמת ה-1.4217 דולר, וזאת כאשר ברקע מזנק מחיר הנפט קופץ בכ-3% ל-94 דולר לחבית.

"הימים הבאים קריטיים עבור המערכת הפיננסית הכלל עולמית, הם שיקבעו את הטון לגבי המשך ההתנהלות בשווקים". אמר היום ג'וזף יאם, יו"ר הועדה המוניטרית של הונג-קונג. "אי אפשר לפתור את בעיות משבר האשראי על מדיניות מוניטרית של שינוי ריבית בלבד". הוסיף יאם.

שבוע תנודתי ביותר עובר על המטבע האמריקני, כאשר המשקיעים מטלטלים בין תקווה לחוסר וודאות לגבי היקפו של המשבר הפיננסי ברצף של אינטנסיביות האירועים האחרונים, וזאת כאשר יומיים לאחר שסירב הפדרל ריזרב לעזור לליהמן ברדרס ויום לאחר שהותיר את הריבית ללא שינוי בשיעור של 2%, החליט הפד' להזרים 85 מיליארד דולר להצלת AIG אשר בעקבותיה ישלוט ב-79.9% של החברה.

מוקדם יותר היום הודיע הבנק המרכזי של יפן על הותרת הריבית בשיעור של 0.5% לאחר שביומיים האחרונים הבנק הזרים כ-47 מיליארד דולר לשוק, על רקע פשיטת הרגל של בנק ההשקעות האמריקני ליהמן ברדרס.

אמש התנהל מסחר תנודתי בצמד אירו/דולר אך בסופו של יום נחלש האירו מול הדולר ונסחר בשעות הערב סביב רמות של 1.4130 דולר. נציין כי מוקדם יותר אתמול התפרסם מדד המחירים לצרכן של אזור האירו, אשר נחלש זו הפעם הראשונה מזה ארבעה חודשים באוגוסט, וירד ב-0.1% במהלך החודש ובשיעור השנתי ירד מ-4.0% ל-3.8%.

האירו (EUR/USD) עולה ב-0.7% ל-1.4217 דולר * הליש"ט (GBP/USD) מתחזקת ב-0.21% ל-1.7843 דולר * המטבע האמריקני עולה מול הין (USD/JPY) ב-0.07% ל-105.34 ין * המטבע האמריקני נחלש מול מקבילו הקנדי (USD/CAD) ב-0.67% ל-1.0644 דולר קנדי * המטבע ניו-זילנדי (NZD/USD) מזנק ב-0.82% ל-0.661 דולר * הדולר האוסטרלי (AUD/USD) מתחזק ב-0.44% ל-0.7974 דולר

[לאתר המט"ח]

TRIFX: הדולר עשוי להיחלש בשל הותרת הריבית ועמדתו הניטרלית של הפד'

העמדה הפונדמנטלית שלנו לגבי הדולר נותרה דובית השבוע, שכן מסע הטיפוס הקודם הונע על ידי ציפיות להעלאות ריבית עתידיות. אך מכיוון שועדת השוק הפתוח מתמחרת כעת שהריבית לא תשונה בעתיד הקרוב, מניע זה נעלם.

הין היפני חווה תנודתיות פראית ביום שלישי שכן נכסים מסוכנים צנחו בתחילת היום בשל חששות גוברים בשווקים הפיננסיים. אך נכסים אלה, כולל השערים המצטלבים של הין עלו לאחר מכן למרות העובדה שהבנק הפדרלי לא קיצץ את הריבית, וזאת בשל התקווה שהפד' ומשרד האוצר האמריקני יצילו את חברת הביטוח הגדולה בעולם, AIG.

מדד הדאו ג'ונס אשר יש לו קורלציה חזקה עם מסחר ה'קארי טרייד' ירד בתחילת היום ביותר מ-150 נקודות, אך התאושש בסוף היום ועלה ב-140 נקודות. מה היתה ההשפעה על הין היפני? המטבע צנח בכמעט 1% כנגד הדולר וירד כ-1.15% כנגד הדולרים הקנדי והניו זילנדי.