כלכלני דויטשה בנק - אין סיכון לבנקים בישראל

עוד הוסיפו בבנק כי לבנקים בישראל אין כל בעיית נזילות, הלימות ההון שלהם היא ברמה גבוה ו-90% מתיקי ההשקעות שלהם מושקעים באפיקים סולידיים שמחציתם שייך למדינות, שביניהן ישראל

כלכלני דויטשה בנק פרסמו סקירה בתגובה להתפתחויות בשוק הפיננסים בישראל. לטענתם, המערכת הבנקאית בישראל יציבה וכי לבנקים בישראל אין כל בעיית נזילות.

בדויטשה בנק ציינו כי בנק ישראל מפקח ומגבה על המערכת הבנקאית בישראל. בדויטשה הדגישו את הודעתו של בנק ישראל כי המערכת הבנקאית בישראל מנהלת בצורה נכונה את הסיכונים והחשיפה שלה לליהמן ברדרס היא מוגבלת.

כלכלני דויטשה הדגישו כי לבנקים בישראל יש נזילות גבוהה והם אינם תלויים בשום צד שלישי למימון בכדי לשמר על נזילות. היחס בין הלוואות להפקדות בבנקים בישראל עומד על פחות מ-100% ואף אחד מהבנקים המובילים, ביניהם הפועלים , לאומי , דיסקונט ומזרחי טפחות אינם תלויים במכשירי מימון לטווח קצר בכדי לממן את פעילות הבנק.

בבנק הגרמני שבעי רצון מהעובדה כי הלימות ההון בבנקים בישראל היא מעל 6.5%. בדויטשה אמרו כי הם מצפים מהבנקים לשמור על רמה גבוהה של הלימות הון כפי שהיא קיימת היום.

בדויטשה סיכמו כי הסיכון בהשקעה במערכת הבנקאית הוא נמוך בעיקר בשל העובדה כי כ-90% מתיק ההשקעות שלהם בנכסים סולידיים כשמחציתם הם נכסים בבעלות של מדינת ישראל או מדינות אחרות. בדויטשה מצפים כי ההפסדים שיירשמו הבנקים בעקבות המשבר יהיו מוגבלים בהיקפם ואינם צריכים להיחשב לסיכון מתמשך למערכת.