מקורבים לוועדת הרבנים לענייני תקשורת: בזק מעכבת את הקו הכשר

אם לא יושג הסכם מול בזק, תנסה ועדת הרבנים להגיע לשיתוף-פעולה עם HOT

שיתוף הפעולה בנושא קו האינטרנט הכשר בין ועדת הרבנים לענייני תקשורת לבין מתעכב על ידי האחרונה, כך אומרים גורמים המקורבים לוועדת הרבנים. שני הגופים סיכמו את הדרישות והתנאים לשיתוף פעולה שיאפשרו לספק שירותי אינטרנט "נטול תועבות" למשתמשים במגזר החרדי, אך בחודשים האחרונים נראה שכמעט דבר לא זז וזאת למרות הרעש התקשורתי בשנה שעברה והכותרות שהכריזו על השקת שירות מסחרי.

גורמים המקורבים לוועדת הרבנים טוענים כי בזק , בניהולו של אבי גבאי, מעכבת את שיתוף הפעולה מכיוון שהיא חוששת מהפסד הכנסות. זאת בשל העובדה כי לקוחות חרדיים יוכלו לקבל את שירותי האינטרנט הכשרים (מקטע ה-ISP) והטלפוניה שלהם המבוססת על אינטרנט (VoIP) מספקיות מתחרות.

מכיוון שחברת הבת של בזק, בזק בינלאומי, לא יכולה לספק עדיין שירותי טלפוניה מבוססת VoIP בגלל מדיניות משרד התקשורת, מי שהולך להרוויח מזה אלה הן דווקא המתחרות, 013 נטוויז'ן ו-012 סמייל, שערוכות לספק את שירות האינטרנט הכשר וגם את הטלפוניה הכשרה שהותאמו לצורכי המגזר החרדי.

יש לציין כי העדיפות של ועדת הרבנים בעניין האינטרנט הכשר היא לעבוד מול בזק כיוון שהתשתית של HOT אינה מגיעה למקומות וליישובים שבהם הם חיים. יחד עם זאת, במידה ולא יושג הסכם מול בזק תנסה ועדת הרבנים להגיע לשיתוף פעולה גם עם הכבלים.

בתוך כך, נשאלת השאלה מדוע החרדים מתעקשים לקבל את קו האינטרנט הכשר מבזק ולא מסתפקים באינטרנט כשר של הספקיות. מסתבר שוועדת הרבנים לענייני תקשורת חוששת שמשתמש שיעבוד מול ספק האינטרנט בלבד וירכוש ממנו את השירות, יוכל בקלות לעקוף את ספק הגישה ולגלוש לאינטרנט הציבורי בצורה חופשית, וכך לעקוף את המגבלות שהוטלו על הגלישה.

לא כך המצב אם ועדת הרבנים שולטת בקו האינטרנט הכשר. קו זה כבר מגיע מצונזר מתכנים לא הולמים משום שבבזק מגדירים במערכות שלהם (Broadband Remote Access Server Bras) את הלקוח על פי השירותים שהוא זכאי לקבל. כך אפשר לשלוט בקו האינטרנט הכשר עוד בנקודת החיבור לרשת ולפני שהוא התחבר לספק האינטרנט.

לא התקבלה תגובה מבזק עד סגירת הגיליון.