AIG מחוץ למדד הדאו ג'ונס וחברת המזון קראפט בפנים

לאחר קריסתה של חברת הביטוחה הגדולה בעולם, AIG, על רקע המשבר הפיננסי העולמי, יוצאת מניית החברה מהמדד בן 112 השנים ונכנסת במקומה חברת המזון השנייה בגודלה בעולם - קראפט

לאחר קריסתה של חברת הביטוח הגדולה בעולם, AIG , על רקע המשבר הפיננסי העולמי, יוצאת מניית החברה מהמדד בן 112 השנים ונכנסת במקומה חברת המזון השנייה בגודלה בעולם - הלא היא קראפט .

על-פי הדיווח של חברת דאו-ג'ונס, ענקית המזון, אשר ידועה בעיקר בשל גבינת ה"פילדלפיה" שלה, ושבעל המניות העיקרי בה הוא המשקיע האגדי וורן באפט, באמצעות חברת האחזקות שברשותו, ברקשייר האת'ווי , תכנס אל תוך המדד היוקרתי והוותיק ב-22 לספטמבר.

על-פי הדיווח של החברה עולה כי הסיבה להוצאתה AIG מהמדד טמונה ב"תנאים הלא יציבים" שבהם נמצאים השווקים הגלובליים, על רקע המשבר הפיננסי העולמי.

נזכיר, כי AIG נפלה השבוע בכ-80% על אף העובדה שממשלת ארה"ב נחלצה להצלת החברה, כשרכשה כ-79.9% מהחברה תמורת 85 מיליארד דולר.

כשאתה חושב על חברה שנכנסת למדד הדאו ג'ונס אתה חושב על חברה יציבה, בעלת מודל עסקי יציב וקראפט עונה על ההגדרה הזו", אמר כריסטיאן אנדריצ', מנהל כספים מ-Manning & Napier ייעוץ השקעות, בפיירפורט, ניו-יורק. "בטווח הקצר המניה עשויה להנות מהבעת האמון של המשקיעים בשל חדירתה למדד", הוסיף.