אתר Archijob: שפל בביקוש לאדריכלים ביולי-אוגוסט

נתונים שמפרסם אתר Archijob, פורטל לאדריכלות, עיצוב ותכנון, מראים כי בחודש מאי השנה היה היפוך מגמה בביקוש לאדריכלים.

לפי הנתונים שאסף האתר, ברבעון הראשון של 2008 נרשם שיא בביקוש לאדריכלים, אך מגמה זו התהפכה במאי, ומאז כמות דורשי העבודה ביחס למשרות בעלייה. בחודשים יולי ואוגוסט 2008 נצפה שפל משמעותי בביקוש לאדריכלים: ביולי למשל נרשמו רק 242 מודעות. לעומת זאת, במרץ השנה נרשם שיא של 3 שנים בביקוש לאדריכלים, כאשר התפרסמו בלוח 328 מודעות של משרדים המעוניינים להעסיק אדריכלים לעבודה.

האתר בדק נתונים מתוך לוח המודעות שבו. מבדיקת היחס בין מודעות מחפשי העבודה לבין מודעות הדרושים עלה, כי משנת 2006 ועד אפריל 2008 חלה מגמת עלייה במספר המשרות המוצעות לכל מחפש עבודה.

לדעת יו"ר עמותת האדריכלים המאוחדים בישראל, האדריכלית אנדה בר, נתונים אלה אינם מצביעים על מיתון בפעילות בענף הנדל"ן בארץ. להערכתה, הנתונים הם פועל יוצא מכך שהיקף העבודה של הרבה משרדי אדריכלים בישראל שעבדו בחו"ל, בעיקר עם הגוש המזרחי, ירד. כך ירד גם הביקוש לאדריכלים במשרדים שמושפעים מהמשבר העולמי, ובפרט מהמשבר ברוסיה ובגיאורגיה, שבהן עבדו לא מעט משרדי אדריכלים.

יו"ר ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל, ברוך יוסקוביץ', מעריך גם הוא כי הדבר נובע מירידה בעבודה של משרדי אדריכלים שעובדים בחו"ל ובשל תנודות בשוק שגורמות לצמצומים.