סגל היהלום חולם על עוד 3 מיליון דולר

קרן סידני פרנק, התומכת בספורטאים האולימפיים הבכירים, הקפיאה את פעילותה למרות שבחשבונה נותרו לפחות 3 מיליון דולר. הסיבה: בשל המשבר הכלכלי בארה"ב לא ברור כמה כסף, אם בכלל, היא תקבל ממנהל העיזבון של המיליארדר היהודי המנוח

חדשות רעות לספורטאים האולימפיים הבכירים שהשתייכו לסגל היהלום: קרן פרנק, שתמכה בהם כלכלית בארבע השנים האחרונות, הקפיאה את פעילותה עד להודעה חדשה. היחיד שימשיך לקבל ממנה מלגה חודשית עד סוף שנת 2008 יהיה מדליסט הארד במשחקי בייג'ין, הגולש שחר צוברי.

קרן פרנק, שהוקמה לאחר משחקי אתונה, שמה לה למטרה "לזכות במדליות כדי לשמח את עם ישראל", כדבר המיליארדר היהודי סידני פרנק (נפטר ב-2004) שהקצה לנושא 12 מיליון דולר. הכסף נוהל בשנים האחרונות על ידי עמותה שהוקמה לנושא שבראשה עומד גלעד ויינגרטן, והיא קיבלה את הכסף מהקרן שניהלה את עזבונו של פרנק בארה"ב. הקרן העניקה עד היום מלגות קיום ותמיכות לספורטאים הבכירים בהיקף של כ-9 מיליון דולר, בטווח של בין 11-5 אלף שקלים בחודש לכל ספורטאי. בין היתר הקצתה הקרן כ-2.5 מיליון שקלים בשנה לספורטאי סגל העתודה ללונדון 2012, כגון השחיין נמרוד שפירא בר-אור שזכה למימון שכר הלימוד שלו בארה"ב במשך שלוש שנים.

המשמעות של הדברים היא שספורטאי שהשתייך לסגל היהלום ותוקצב בסה"כ ב-15 אלף שקלים, התמיכה בו תרד לכ-5,000 שקל בלבד.

לדברי ויינגרטן, הקרן הקפיאה את פעילות משום שעתידה עדיין לא ברור. "המשבר הכלכלי בארה"ב מערפל את המשך הפעילות. ניפגש עם מנהל העיזבון ואז נהיה יותר חכמים", הוא אומר. "אומנם נשארו לנו על הנייר עוד 3 מיליון דולר, אבל לא ברור כמה נקבל, אם בכלל. מה עוד שהוגדר שהכסף הוא עד משחקי בייג'ין 2008".

"גם אם נקבל את כל הכסף", מוסיף ויינגרטן, "נצטרך לעשות חושבים מה עושים איתו, כחלק מהפקת הלקחים מהאולימפיאדה האחרונה. ברור לנו שצריך להקצות מעכשיו יותר כסף למחנות אימון ומאמנים, ופחות למלגות קיום ומחייה, כי זה מה שיביא הישגים".

נציין שהספורטאים הבכירים זוכים למלגות גם ממינהל הספורט ומהוועד האולימפי, כך שהקפאת פעילות הקרן לא מבטלת לחלוטין את התמיכה הכספית בהם.

כמה הם קיבלו לחודש מקרן סידני פרנק

אלכס אברבוך - 11,000 שקלים

אריק זאבי - 10,000 שקלים

גל יקותיאל, ניקה קורניצקי, ורד בוסקילה, אודי גל וגידי קליגר - 7,000 שקלים כ"א

שחר צוברי, אליס שלזינגר, אנדי רם ויוני ארליך - 5,000 שקלים כ"א