הכל נשאר במשפחה: גב ים תקים לנייר חדרה מתחם לוגיסטי במודיעין

חברת גב ים מקבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר חתמה על עסקת בעלי עניין לפיה היא תקים מרכז לוגיסטיקה, תעשייה ומשרדים באזור התעסוקה שבמערב מודיעין עבור קבוצת נייר חדרה, גם היא מקבוצת IDB. נייר חדרה תשלם שכירות של 13.6 מיליון שקל לשנה. המתחם ייבנה על הקרקע אותה רכשה גב ים מסלקום (גם היא מקבוצת IDB), בחודש דצמבר האחרון תמורת 39 מיליון שקל. עלות בניית המתחם המיועד לנייר חדרה תסתכם ב-60 מיליון שקל לכל הפחות, לפי הערכות בשוק הנדל"ן.

שטחה של הקרקע 75 דונם והשטח הבנוי הכולל יסתכם לפי התוכנית, בכ-21,300 מ"ר. קבוצת נייר חדרה, העוסקת בייצור ושיווק נייר, מוצרי נייר וחיתולים חד פעמיים, שכרה את השטח עבור חברות בת שבבעלותה. לנייר חדרה קיימת אופציה לבניית מבנים נוספים בשטח שהושכר.

המבנה החדש יצויד במתקני אחסון וליקוט מהמתקדמים בעולם לפסולת נייר. אבי ברנר, מנכ"ל קבוצת נייר חדרה אמר כי "המתחם המודרני המתוכנן במודיעין יתמוך בהכפלת מיחזור הנייר בישראל מ-26% ל-50% וישרת חברות נוספות בקבוצת נייר חדרה כמרכז אחסון והפצה לטובת שידרוג רמת השירות ללקוחותינו במקביל לחיסכון משמעותי בהוצאות התפעול". הסכם השכירות נחתם לתקופה של 15 שנה עם אופציית הארכה לתקופה של תשע שנים ו-11 חודשים. דמי השכירות החודשיים עומדים על 1.13 מיליון שקל לחודש, כך שעל תקופת השכירות המלאה בנוסף לתקופת האופציה - סך הכל 24 שנים ו-11 חודשים, תשלם החברה 337.8 מיליון שקל.

בחודש דצמבר 2007 התקשרה גב ים עם סלקום בהסכם לרכישת זכויות החכירה במגרש במודיעין. הקרקע, הסמוכה לכביש לכביש 6, לכביש 1 ולכביש 431 שסלילתו צפויה להסתיים ב-2009, יועדה במקור למטה סלקום. לפי תוכנית המתאר מד/21, החלה על אזור התעסוקה של מודיעין, מסווג המגרש שבבעלות גב ים תחת סיווג 1 המתאפיין בעסקים משרדיים כמו מרכזי ניהול, בתי תוכנה, חממות תעשייתיות ללא פליטות, מכוני צילום והעתקות אור וכמו כן חלות על המגרש תכליות מיוחדות המייעדות אותו למטרות מרכז ניהול לוגיסטי.