לסמן את הג'יי. קיי. רולינג וההרלן קובן הבאים: מו"לים נעזרות בגולשים כדי לבחור סופרים

בית ההוצאה הרפר-קולינס הלך בעקבות מו"לים אחרים - וסימן את הרשתות החברתיות כזירה בה יוכל לעודד סופרים פוטנציאליים להעלות פרקים לדוגמה מספריהם לאתר Authonomy.com, שהוקם למטרה זו

תעשיית ההוצאה לאור החלה להשתמש באינטרנט כדי לנצל את חוכמת ההמונים בניסיון לשחרר את צוואר הבקבוק בו נתון הענף בכל הנוגע לגילוי כישרונות ספרותיים חדשים.

בית ההוצאה הרפר-קולינס הלך בעקבות מו"לים אחרים וסימן את הרשתות החברתיות כזירה בה יוכל לעודד סופרים פוטנציאליים להעלות פרקים לדוגמה מספריהם לאתר Authonomy.com שהוקם למטרה זו.

על הקוראים באתר תהיה מוטלת המשימה לסמן את הג'יי.קיי. רולינג הבאה, הבא או הבאים ולגזור את דינם של אחרים לעתיד של אלמוניות נצחית.

בהרפר-קולינס אמנם לא מבטיחים חוזה לסופרים הנבחרים אך הם כן מבטיחים לקרוא את עשרת כתבי היד הפופולריים ביותר באתר ומקווים שגם בתי הוצאה אחרים ישתפו איתם פעולה בהפעלתו.

בבית ההוצאה מעריכים את מספר כתבי היד שהם מקבלים בשבוע בכ-50, מה שיוצר כמות עבודה עצומה עבור מי שנאלצים לקרוא אותם. על-ידי הקמת האתר והפעלתו, מנסה ההוצאה לאור להפוך את בחירת כתבי היד ליעילה יותר, ובכך להקל את העומס ואת השחיקה של עורכי ההוצאה.

"מובן מאליו שאיננו יכולים לקרוא את כל כתבי היד שנשלחים אלינו", אומרים בהרפר-קולינס, "אז החלטנו להקים קהילה מקוונת של אנשים שיוכלו לכתוב, לקרוא ולבחור את כתבי היד עבורנו. כך, אנו גורמים להם בעצם לבצע את העבודה עבורינו".

בהרפר-קולינס מקווים שסוכנים ספרותיים ובתי הוצאה נוספים יצטרפו אל האתר החדש בו יכולים סופרים מכל סוגה שהיא להעלות את 10,000 המילים הראשונות של ספרם העתידי. בית ההוצאה צפוי להעניק גמול למאתרי הכישרונות המוצלחים ביותר.

Authonomy, בו נרשמו כבר 1,200 חברים והועלו 360 כתבי יד, הוא האתר האחרון שהושק מבין אתרים דומים ברשת דוגמת BookRabbit; אתר בריטי המקשר בין קוראים לסופרים פוטנציאליים שנקרא Shelfari, שנרכש מוקדם יותר השנה על-ידי אמזון. גם בית ההוצאה הוותיק פינגווין מפעיל אתר דומה משלו עבור קהילת הקוראים הצעירים ושמו SpineBreakers.

פיליפה מילנס-סמית', סוכנת ספרותית, אמביוולנטית לגבי הטרנד החדש בענף: "בעסק הזה באמת אין דבר כזה שאין דבר כזה, כך שיכול להיות שרב המכר הבא או הזוכה הבא בפרס הבוקר יצוץ משם", היא אומרת, אך מוסיפה באותה נשימה: "סביר להניח שאני עצמי לא איעזר באתר הזה".