בית הדין האנגלי פסק: ווסטהאם צריכה לפצות את שפילד יונייטד ב-30 מיליון ליש"ט

בעקבות שיתופו הבלתי חוקי של קרלוס טבז במדי הפטישים בעונת 2006/07, בה קבוצות הכדורגל האנגליות התמודדו ביניהן על הישרדות בפרמיירליג, מאבק שנגמר בהישארות של ווסטהאם, הרבה בזכותו של החלוץ

מועדון הכדורגל האנגלי ווסטהאם יונייטד עשוי לשלם פיצויים של 30 מיליון ליש"ט לשפילד יונייטד, כך מפרסמת התקשורת בבריטניה. שפילד תבעה את ווסטהאם באמצעות בית דין עצמאי (שאינו קשור למוסדות הכדורגל באנגליה). בית המשפט קיבל את טענותיה כנגד שיתופו הבלתי חוקי של קרלוס טבז בווסטהאם בעונת 2006/07 בה השתיים התמודדו ביניהן ראש בראש על הישרדות בפרמיירליג, מאבק שנגמר בהישארות של ווסטהאם, הרבה בזכותו של החלוץ הארגנטינאי. כתוצאה מכך, נפגעו משמעותית ההכנסות של שפילד.

במדי הפטישים שיחק באותה עונה טבז (כיום במנצ'סטר יונייטד), למרות שכלל לא נרכש בצורה חוקית מסוכנות MSI, שהחזיקה אז בכרטיס השחקן שלו, ונושא ההרשמה שלו לליגה לא הוסדר. החלטת בית הדין מתבססת על העובדה כי טבז היה אחראי ישירות על לפחות 3 נקודות אותן ליקטה ווסטהאם במאבקי ההישרדות בעזרת שערים שכבש, וזוהי בדיוק כמות הנקודות שהפרידה בינה לבין שפילד בתום העונה.

לאחר אותה עונה ערערה שפילד לפרמיירליג על נושא טבז במטרה כי בית הדין של הליגה האנגלית יחליט להפחית נקודות ממאזנה של ווסטהאם וכתוצאה מכך להשאיר את שפילד בליגה העליונה, אך לבסוף הוחלט להשאיר את התוצאה הספורטיבית על כנה ובמקביל לקנוס את ווסטהאם ב-5.5 מיליון ליש"ט.

הסכום המדוייק שאותו יפסוק בית הדין על ווסטהאם לשלם לשפילד עומד על 30,396,897 ליש"ט, מתוכם 21,788,795 ליש"ט על איבוד הכנסות מזכויות שידור, שיווק ופרסום הקבוצה.

ווסטהאם יונייטד צפויה לערער על ההחלטה.