מתחרה חדש לאייפון של אפל? גוגל משיקה טלפון סלולרי עם תוכנת ההפעלה "אנדרויד"

המטרה של גוגל - שהתוכנה תמלא תפקיד דומה לתפקיד של מערכת ה"חלונות" במחשבים אישיים ; גוגל נותנת את "אנדרויד" חינם לחברות הטלפונים, במטרה לגרוף את הרווחים מגלישה דרך מנוע החיפוש באינטרנט הסלולרי

ענקית החיפוש גוגל תשיק היום (ג') בניו-יורק את הטלפון הסלולרי שצפוי להתחרות בהיסטריה סביב האייפון של חברת אפל . חברת הסלולר האמריקנית T-Mobil תשיק את הטלפון הראשון עם התוכנת ה-"אנדרויד" של גוגל כאשר המטרה היא שהתוכנה תמלא תפקיד דומה לתפקיד של מערכת ה"חלונות" במחשבים אישיים.

בשונה מהמערכת של מיקרוסוספט, גוגל נותנת את התוכנה לטלפונים הסלולריים חינם לחברות הטלפונים במטרה לגרוף את הרווחים מגלישה דרך מנוע החיפוש של החברה באינטרנט הסלולרי תוך צפייה במודעות הפירסום שנמצאות על גבי דפי החיפוש.

אפילו בתסריט החלומות של גוגל, טפלון ה-HTC שיושק עם התוכנה, איננה צפויה לגנוב את לקוחותיו של סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל בין לילה. HTC היא חברה שלא מוכרת בשוק הטלפונים הסלולרים בארצות הברית, ונוסף על כך, הרבה חברות טלפונים אינן מוכנות להתחייב לגוגל, לפני שיעריכו את יעילות והיקף השימוש של התוכנות באינטרנט הסלולרי.

אנדרו שטיין, הדירקטור של חטיבת הטלפונים הסלולריים ל-"פופקאם" בניו יורק אומר: "לאפל יש כבר שנים של ניסיון באפליקציות על טלפונים סלולריים. לגוגל זו הפעם הראשונה שהיא מנסה להיכנס לשוק, ועל כן אין ציפייה כי יימכרו מיליוני מכשירים.