במריל לינץ' צופים שהשקל ימשיך להפגין עוצמה: "השווי ההוגן של הדולר בטווח הבינוני הוא 3.18 שקלים"

שווי זה משקף לשקל התחזקות של 10% ביחס להיום ; לדברי הכלכלנים, השקל מגלה עמידות בפני המשבר החיצוני ומהווה "מקלט בטוח" ; מעריכים כי בנק ישראל יימנע מלהתערב כל עוד הדולר יישאר מעל 3.3 שקלים

הצוות האסטרטגי של שוק המט"ח הגלובלי בבית ההשקעות מריל לינץ' פרסם היום (ד') את סקירתו השבועית על שוק המט"ח העולמי. במסגרת הסקירה מתייחסים הכלכלנים גם לשקל הישראלי ואומרים לגביו כי הוא מגלה עמידות בפני המשבר החיצוני.

במריל לינץ' צופים כי השקל ימשיך להפגין עוצמה בתקופה הקרובה. לדעתם השקל מייצג מספר היבטים הגנתיים, אשר שירתו את המטבע היטב בעת שהתגברו הסיכונים בשווקים הגלובליים. ואכן, השקל נתפס כיום כנכס בטוח יותר, ושערו המשיך להתחזק, ומציינים כי תהליך התחזקותו נמשך אף כאשר התחזק הדולר כנגד האירו.

הכלכלנים גם סבורים כי השקל נותר בתמחור חסר משמעותי ברמתו הנוכחית. השווי ההוגן שלו בטווח הבינוני הוא 3.18 שקלים לדולר, המשקף לו פוטנציאל התחזקות של 10% ביחס לרמות הנוכחיות בהן נסחר הצמד.

לדברי האנליסטים, חששות הבנק המרכזי גדלו בעקבות ההתחזקות של השקל, אולם כל עוד הדולר/שקל נותר מעל ל-3.3 שקלים, מעריכים במריל לינץ' כי בנק ישראל ימנע מלהתערב. בעקבות הערכות אלה מצהירים במריל לינץ' כי הם מוסיפים להחזיק בפוזיציה "לונג" על השקל.

בהתייחסו לשוק המט"ח של מדינות ה-G10 מציין הצוות האסטרטגי כי המשבר הפיננסי בארה"ב והחדשות מטעם הממשל בעניין תכנית החילוץ, ימשיכו להיות הגורמים המרכזיים שישפיעו על השווקים, ובהם גם שוק המט"ח. מטבעות רעבים ורגישות לסיכון צפויים לרשום עליות בטווח הקצר על רקע החדשות שיתקבלו בנוגע לתוכנית החילוץ, אשר עשויות לשנות שוב את כיוונו של הדולר שהתחזק לאחרונה. מציינים כי נתוי המאקרו והאינפורמציה המגיעה מן החברות השונות - עברו לשורה השניה, מבחינת החשיבות שהשוק מייחס להן.

בהתייחסם לשווקים המתעוררים אומרים במריל לינץ' כי מדובר ב"רכבת הרים".

במריל מדווחים כי החשיפה שלהם ל"שורט" דולר גדלה ל-468 מיליון דולר לעומת 377 מיליון דולר בשבוע הקודם.

[לאתר המט"ח]