גם האיחוד האירופאי מתנגד לשיריון מקומות ביורוליג לקבוצות הבכירות והעשירות

ההצעה החדשה שעלתה בכנס של 17 ראשי הליגות הבכירות מדברת על פורמט בדומה לליגת האלופות בכדורגל, לפיו 22 קבוצות יקבלו כניסה ישירה למפעל, ועוד 16 קבוצות יתמודדו על 8 המקומות הנותרים דרך שלב מוקדמות

האיחוד האירופאי מתנגד לתוכניות היורוליג לשריין מקום לקבוצות הבכירות והעשירות ביבשת, שביניהן מכבי ת"א, פנאתינייקוס, אולימפיאקוס וצסק"א, בשל פגיעה בחוקי השוק החופשי של האיחוד. את הדברים אמרו נציגי האיחוד בכנס של 17 ראשי הליגות הבכירות שנערך אתמול (ג') בפריז, ועסק בשינוי הפורמט של הטורניר.

לאור עמדת האיחוד, והתנגדויות נוספות, ההחלטה שהביאו נציגי הליגות הבכירות לדיון בחודש יולי, לפיה היורוליג תורכב מליגה סגורה של 16 קבוצות שיקבלו "רשיון לכל החיים", עומדת בספק גדול. ההצעה החדשה מדברת על פורמט בדומה לליגת האלופות בכדורגל, לפיו 22 קבוצות יקבלו כרטיס כניסה ישיר למפעל, ועוד 16 קבוצות יתמודדו על 8 המקומות הנותרים דרך שלב מוקדמות.

העניין המשמעותי יותר בדיונים היה אי נוכחותו של מנכ"ל היורוליג, ג'ורדי ברתומיאו, ושל נציגי הקבוצות העשירות, שלא הוזמנו לדיון. מה שמרמז על כוחן העולה של מינהלות הליגה באירופה, והניסיון שלהן להכניס למפעל האירופי הבכיר נציגות על פי ההישגיות בליגה, ולא על פי שריון כזה או אחר של היורוליג.

במקביל העלו הקבוצות דרישה להגדיל בצורה משמעותית את הבונוסים לפיינליסטיות במפעל, שעומדים כיום על 250 אלף אירו למקום הראשון, 125 אלף אירו למקום השני, 75 אלף אירו למקום השלישי ו-50 אלף אירו למקום הרביעי.