עו"ד דוד ליבאי: כ-80 מיליון שקל מכספי גוסינסקי הוקפאו כשנחשד בהלבנת הון

ליבאי יצא נגד הסנקציה של החילוט ככל שהיא מופעלת כנגד עבירות של אי-דיווח במסגרת החוק לאיסור הלבנת הון - להבדיל מעבירה של שימוש ברכוש אסור, שהיא העבירה העיקרית בחוק

הפרקליטות הקפיאה בזמנו 70-80 מיליון שקל מכספי ולדימיר גוסינקי, במסגרת החשדות נגדו בפרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים . כך גילה אתמול (ג') סניגורו, עו"ד דוד ליבאי, במסגרת יום עיון בנושא הלבנת הון, שאורגן על-ידי עו"ד יעל גרוסמן.

ליבאי לא נקב בשמו של גוסינסקי, אך מתיאור המקרה היה ברור כי מדובר בו. הפרקליטות בסופו של דבר החליטה לסגור את התיק נגד גוסינסקי.

ליבאי יצא נגד הסנקציה של החילוט ככל שהיא מופעלת כנגד עבירות של אי-דיווח במסגרת החוק לאיסור הלבנת הון - להבדיל מעבירה של שימוש ברכוש אסור, שהיא העבירה העיקרית בחוק. לדבריו, חילוט הוא עונש קשה מאוד, ואין להפעילו כשמדובר בעבירה של אי-דיווח.

"אני לא אומר שאין להילחם באי-דיווח, כי הוא מביא אותנו לגילוי הרכוש האסור לפעמים - אך צריך לכנות זאת בשם האמיתי - זה לא הלבנת הון. זו עבירה, אך לא הון שחור", ציין ליבאי.

"חילוט זה עונש קשה מאוד כי לעיתים מדובר במרבית הרכוש - החוקי והלא חוקי. יש בעלי ההון שתפסו להם את ההון ואח"כ החזירו להם...אני לא אומר לא לתפוס רכוש בלתי חוקי, אך הקפאה של עשרות מיליונים עד שחקירה נגמרת נגד חשוד באי-דיווח? זה הרס כלכלי של החשוד".