שלמור-אבנון-עמיחי לאודי פרידן: התנצל בפנינו בתקשורת או שנתבע אותך בתביעת דיבה

אודי פרידן בתגובה: "רמי שלמור ממשיך עם ספינים ילדותיים שכולם שקר" - אך באותה נשימה גם מציע לשלמור, באווירת הימים שלפני ראש השנה: "בוא נניח בצד את האמוציות ומלחמות האגו ונלך לדרך של שלום"

שלמור-אבנון-עמיחי מורידים את הכפפות: במשרד הפרסום מאיימים היום (ה') על אודי פרידן, שותפם לשעבר בחברת המדיה יונייטד, כי אם לא יפרסם התנצלות רשמית בנוגע להתבטאויותיו על אנשי שלמור-אבנון-עמיחי והתנהלותם בפרשת יונייטד - הם יגישו נגדו תביעת דיבה.

סנונית ראשונה באשר לתחמושת ששומר שלמור בקנה להמשך המלחמה בראובני-פרידן - אם זאת תימשך - מצויה במכתבים שנשלח לאנשי ראובני-פרידן עוד בטרם החלטת בית הדין להגבלים עסקיים לפרק את יונייטד. מהמכתבים עולה לכאורה כי בשלמור התריעו בפני אנשי ראובני על האפשרות כי האישור לא יינתן, וציינו בפניהם את הצורך להיערך למתן אלטרנטיבות ללקוחות.

עוד עולה מהמכתבים כי בשלמור היו מודאגים מזליגת מידע מראובני-פרידן למקאן-אריקסון בנוגע לפעילות ההמשך של יונייטד וההתנהלות בנושא חקירת הממונה - דבר שלטענתם גורם נזק לסיכוי כי האישור יינתן.

במכתב, שנשלח במסירה אישית לראובני, כותבים אנשי שלמור כי השליטה המשותפת של IPG בראובני ובמקאן מהווה סיבה מרכזית ומודגשת בהחלטת הממונה שלא להאריך את האישור למיזם המשותף, בראותו את יונייטד ואת חברת רכש המדיה יוניברסל הנשלטת על-ידי מקאן-אריקסון לכאורה תחת בעלים משותף. "עוד נוסיף" נכתב במכתב, "כי בימים האחרונים נוכחנו לדעת שישנה זליגה של מידע מהותי הנוגע ליונייטד, ביניכם לבין מקאן-אריקסון. התנהלות זו מעמידה בסיכון את עמדתנו המשותפת הנטענת מול הממונה ובית הדין להגבלים עסקיים, שיונייטד ויוניברסל פועלות באופן עצמאי ובלתי תלוי".

במכתב אחר שנשלח טרם החלטתו הסופית של בית הדין להגבלים מבהירים אנשי שלמור: "אנו לא יכולים להיקלע למצב בו לא נוכל להעניק ללקוחותינו שירותי רכישת מדיה רציפים. אנו מוצאים לנכון לעדכנכם כי אנו מתחילים להיערך לאפשרות שההיתר זמני להמשך פעילות יונייטד לא יוענק, ומניחים כי אף אתם נערכים לאפשרות זו (על אף תקוותנו המשותפת שלא נצטרך להגיע לכך). אנו נשמח להיפגש עמכם, אם תהיו מעוניינים בכך, על מנת לדון באפשרות של הסדר, בין לגבי יונייטד ובין לגבי הקמת גוף רכישת מדיה אחר - ובלבד שהסדר כאמור יעמוד בדרישות חוק ההגבלים העסקיים וייחתם על-ידי שני הצדדים".

כזכור, באחרונה הועלו מצד אנשי ראובני-פרידן האשמות שונות בנוגע להתנהלותם של אנשי שלמור ביחד עם אורן יוניוב, מנכ"ל יונייטד, בכל הקשור לתום-הלב שבו ניסו לקבל את אישור הממונה להמשך הפעילות. אודי פרידן, מבעלי ראובני-פרידן, כינה את רמי שלמור "מניפולטור", והאשים אותו כי הוא מנסה לגנוב את החברה מבלי לשלם את תמורתה.

עתה נראה כי לרמי שלמור נמאס. במכתב ששלחו עורכי דינו היום לראובני-פרידן נטען כי התבטאויותיו של אודי פרידן בתקשורת מהוות דברי לשון הרע, "שנאמרו מתוך כוונה לפגוע במרשינו (שלמור-אבנון-עמיחי), בשמם הטוב ובעסקם ולהסב להם נזקים בלתי הפיכים. הטענות הנטענות בפרסום המשמיץ אינן נכונות, לשון המעטה, ומטרתן היחידה ואין בלתה הינה לפגוע במרשינו, תוך גרימת נזקים בלתי הפיכים למרשינו".

"בנסיבות אלה, הינך נדרש בזאת להפסיק לאלתר לפגוע בשמם הטוב של מרשינו, וזאת בכל דרך אפשרית - לרבות בדרך של פרסום השמצות בעיתונות. כמו כן, הינך נדרש בתוך 48 שעות ממועד קבלת מכתבנו זה לפרסם התנצלותך בכל אמצעי תקשורת בהם בחרת לפרסם את הפרסום המשמיץ, וזאת בתיאום מראש עם מרשינו לגבי גודל מודעות ההתנצלות ומיקומן בעיתונים הרלוונטיים. היה ולא תפעל כאמור לעיל, הורו לנו מרשינו לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותם, על כל המשתמע מכך, על מנת להגן על שמם הטוב ועל מנת להיטיב את נזקיהם, ובכלל זה הגשת קובלנה פלילית כנגדך", נכתב במכתב.

אודי פרידן סירב היום להתייחס לנושא ההתנצלות הפומבית הנדרשת ממנו ולסוגיית ההודעה מראש בדבר הצורך להיערך לאלטרנטיבות, או בנוגע לחשש המובע במכתב לגבי זליגת מידע מראובני-פרידן למקאן-אריקסון.

לדברי פרידן, "רמי שלמור ממשיך עם ספינים ילדותיים שכולם שקר והטעייה. בית המשפט יבהיר לכולם מי דובר אמת ומי אינו. כבר בתחילת 2008 הרבה לפני החלטת הממונה, רמי ישב עם עורכי דין במטרה לבדוק כיצד ניתן משפטית לפוצץ את הסכם יונייטד. רמי שלמור עושה ככל שביכולתו על מנת להביא לפירוקה של יונייטד ולהשתלט לא כדין על רכושה".

פרידן בוחר להשתמש בעיתון כדי לפנות לשלמור ולהגיד: "למרות האמור לעיל, אני פונה אלייך, רמי שותפי: הימים הקרובים הינם ימים גורליים של דין וחשבון בין אדם לעצמו. בוא נניח הצידה את האמוציות ומלחמות האגו, בוא נלך לדרך של שלום ובכך נשיג שני דברים: נאפשר את קיומה של יונייטד לטובת לקוחותינו, ולא פחות חשוב - נשיג שלוות-נפש, שהיא מאוד קריטית לשנה לא קלה שעומדת בפתח".