בנק הפועלים חשוף לוושינגטון מיוצ'ואל ב-25 מיליון דולר - מחצית מהחשיפה של לאומי

(עדכון) - בנק לאומי חשוף לבנק המשכנתאות הגדול בארה"ב שקרס בסוף השבוע ב-50 מיליון דולר ; בנק וושינגטון מיוצ'ואל הגיש בקשה לפשיטת-רגל, הנמנית בין 10 הבקשות הגדולות ביותר מבחינת היקף כספי

וושינגטון מיוצ'ואל , בנק המשכנתאות הגדול בארה"ב שקרס אור ליום שישי, שעון ישראל, הגיש בקשה לפשיטת רגל על-פי צ'פטר 11 - הגנה מפני נושים. הבקשה הוגשה בביהמ"ש לפירוקים בדלוור. הבנק ייוצג על-ידי וויל גוטשל ומנג'ס, פירמת עורכי-הדין המייצגת גם את ליהמן ברדרס בבקשת פשיטת הרגל שלו.

הבקשה לפשיטת-רגל הוגשה ביוזמת וושינגטון מיוצ'ואל עצמו. מהבקשה שהוגשה לביהמ"ש עולה, כי לבנק המשכנתאות נכסים בסך 32.9 מיליארד דולר וחובות בסך 8.2 מיליארד דולר. לפיכך, הפך הבנק, שקריסתו היא הקריסה הגדולה ביותר של מוסד פיננסי עד-כה, לאחד מעשר הבקשות לפשיטות הרגל הגדולות שאי-פעם הוגשו בארה"ב.

בנק אוף ניו-יורק מלון , המשמש כנאמן עבור האג"ח וכתבי ההתחייבויות של בנק וושינגטון מיוצ'ואל, נרשם במסגרת כנושה הגדול ביותר שלו. גם חטיבת ההשקעות של וושינגטון מיוצ'ואל, WMI Investmnent קורפ, הגישה בקשה לפש"ר. בקשת פשיטת הרגל הינה הליך שגרתי לאחר שהבנק נסגר בידי הרשויות ונכסיו נמכרו ל-JP מורגן-צ'ייס , אשר רכש גם את בית ההשקעות בר סטרנס במארס האחרון. בכך, הפך JP מורגן-צ'ייס לבנק השני בגודלו בארה"ב.

היקף החשיפה של לאומי מסתכם ב-50 מיליון דולר, כך עולה מהודעה של הבנק לבורסה. חשיפת הקבוצה הבנקאית כוללת אג"ח שהנפיק בנק וושינגטון מיוצ'ואל בסך 27 מיליון דולר ו-23 מיליון דולר נוספים באג"ח ונגזרי אשראי לרבות CDS (חוזי החלף עתידיים המבטחים מפני חדלות פירעון) של החברה האם, וושינגטון מיוצ'ואל אינק. "בשלב מוקדם זה, קשה לאמוד את היקף הנזק שעלול להיגרם לקבוצת לאומי מתוך החשיפה הנ"ל", לשון ההודעה לבורסה.

ל"גלובס" נודע, כי בנק הפועלים חשוף ב-25 מיליון דולר, לאחר שהקטין את החשיפה מהותית בחודשיים האחרונים. הבנק לא דיווח לבורסה על היקף החשיפה.