מישהו רואה בריטים באיזור?

"הטלגרף": שבע קבוצות רוכשים הגישו הצעות לקנות את ניוקאסל, כולן מורכבות ממשקיעים זרים ; יו"ר העבר של המועדון: "אין אדם מספיק עשיר בבריטניה שיירצה להשקיע הון תועפות דווקא בעסק מסוכן כמו כדורגל"

ניגריה, דרום אפריקה, איחוד האמירויות, דובאי, מזרח אסיה. כל המדינות האלו הוזכרו כמועמדות להביא את קבוצת הרוכשים שתיקח את ניוקאסל יונייטד מידיו של מייק אשלי. הדיווחים האלו קיבלו חיזוק עם פרסום הידיעה הבוקר (ב') ב"דיילי טלגרף" לפיה שבע קבוצות רוכשים שונות הגישו הצעות לקניית מועדון הכדורגל האנגלי, כאשר אף אחת מהקבוצות איננה בריטית.

אשלי, בעל רשת חנויות ספורט בבריטניה שהונו מוערך ב-1.4 מיליארד ליש"ט, הודיע כי ברצונו לעזוב את ניוקאסל בעקבות יחס מחפיר מצד האוהדים, וינסה למכור את המאגפייז בסכום של 350 מיליון ליש"ט. לצורך ניהול העסקה שכר את שירותיו של בנק ההשקעות הלונדוני סימור פירס. בנק ההשקעות יבחן את שבע ההצעות שהתקבלו עד סוף השבוע, ולאחר מכן ימליץ לאשלי עם מי הכי כדאי לו להיכנס למו"מ.

מהי בעצם הסיבה לביקוש הגדול שלו זוכה ניוקאסל? הגורם העיקרי הוא האוהדים הנאמנים, שמהווים גם פוטנציאל כלכלי. ממוצע הקהל למשחק של ניוקאסל במשחקי הבית שלה באצטדיון סט. ג'יימס פארק לא יורד כבר שנים ארוכות מ-50 אלף אנשים. העיר ניוקאסל שוכנת באיזור צפון-מזרח אנגליה, שידוע באהבה הגדולה שלו למשחק.

אגב, כשג'ון הול, יו"ר ניוקאסל לשעבר, נשאל על ידי כתב ה"טלגרף" מדוע אף גורם בריטי לא הגיש הצעה לרכוש את המועדון, ענה: "למרות שאשלי הוא איש עשיר, הוא השקיע יותר מ-200 מיליון ליש"ט בקבוצה, ואלו סכומים לא הגיוניים. אין אף אדם מספיק עשיר בבריטניה שיירצה להשקיע את הון התועפות הזה דווקא בעסק מסוכן כמו קבוצת כדורגל. אין ספק שכניסתו של רומן אברמוביץ' שינתה את פני המשחק לעד".