כלל פיננסים ברוקראז': קשה לראות את שוק האשלג נמלט מפגיעה בביקושים ומחולשה במחיר; כי"ל צונחת ב-17.7%

נתוני משרד החקלאות האמריקני הצביעו על עליות לא צפויות במלאי התירס והסויה בארה"ב - מחירי הסחורות ומניות הדשנים צנחו בתגובה; מוזאיק החמיצה את שורת הרווח ; שר החקלאות האמריקני: החקלאי עשויים להיקלע לקשי תזרימים בשל קשיי מימון

היום (ה') מפרסם האנליסט אבירן רביבו מכלל פיננסים את התייחסותו לשינויים שחלו במניות הדשנים בימים האחרונים בהן איבדו מניות הדשנים בארה"ב בין12% ל-20% וזאת עוד טרם הירידות החדות בשיעור של כ-17% שרשמה מניית מוזאיק בסיום המסחר אמש על רקע פרסום דוחותיה שפספסו את השורה התחתונה.

האנליסט מציין מספר סיבות אפשריות להסבר הירידות ובהן: נתוני משרד החקלאות האמריקני שפורסמו ביום ג' על נתוני מלאי הסחורות הרבעוניים לתחילת ספטמבר מהם עולה כי חלו עליות לא צפויות במלאי התירס והסויה בארה"ב. מה שהביא לירידה של כ-5% במחיר התירס. האנליסט מציין כי בכלל פננסים מאמינים שהמשקיעים חוששים מחולשה מתמשכת בביקוש העולמי ליבול זה. והסויה אשר המלאים שלה זינקו חדות מ-145 מיליון בושל ל-205 מיליון בושל נסחרת הבוקר במחיר של 10.53 דולר לבושל - שפל שנתי.

שר החקלאות האמריקני אמר בתגובה לנתונים: "החקלאים עשויים להיקלע לקשי תזרימים בשל קשיי מימון"

על רקע הדברים האלה אומר האנליסט: "במצב העניינים הנוכחי קשה לראות את שוק האשלג נמלט מפגיעה בביקושים ומחולשה במחיר".

כי"ל צונחת יורדת ב-17.7% למחיר של 44.4 שקל. נציין כי המלצת האנליסט מה-3 בספטמבר הינה "תשואת שוק" ומחיר יעד של 21 דולר שהם כ-72 שקלים.