מוקדי הכוח של השנה הבאה

המתג, הטלפון האדום, הכפתור האדום ושאר דימויים, יעברו השנה מהרמטכ"לים לנגידים

בראש השנה הבאה, בעת שייעשו סיכומים על השנה החולפת, יצוין בכל מקום שזו הייתה תקופה של האטה כלכלית משמעותית, תקופה סוערת, מלאת פחדים וחששות. האדם המרואיין ביותר יהיה לא אחר מאשר סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, והאיש שיהיה אחראי על תפקודה והישרדותה של המערכת הפיננסית הישראלית.

פישר יהיה מקור של נזילות לבנקים, ואולי גם למוסדות אחרים, בעת הצורך. הוא זה על פיו תקבע המדיניות לא רק של הבנק המרכזי, אלא של הממשלה כולה.

כי זאת יש לדעת, בחודשים הקרובים, הבנקים המרכזיים בכל מקום יהפכו להיות למוקדי כוח עצומים בכל משק ומשק. עד אשר יחלוף המשבר הפיננסי, ועד אשר כל בעל פיקדון בבנק יידע שכספו בטוח יעברו כמה חודשים לא קלים, ומי שאמור לספק שלווה וביטחון לאזרחים הוא הבנק המרכזי, והעומד בראשו. בישראל, הנתונה במשבר פוליטי, ובלי ממשלה יציבה, פישר אמור להיות המבוגר האחראי, האדם אשר אמור להסביר למשק כיצד עוברים את הסערה הנוכחים עם פגיעות קטנות ככל האפשר. על אינפלציה וסכנותיה לא נשמע הרבה בשנה הבאה, אך כן נשמע על מיתון, סכנה של קריסה ומחמדי היציבות.

פישר יהיה האדם המעודכן עד הפרט האחרון במצבו של כל גוף וגוף פיננסי בישראל, הוא יצטרך לעבוד בשיתוף פעולה אינטימי עם האוצר ורשות ניירות ערך. בשותפות הזו הוא יהיה השותף הבכיר. אם יהיה אדם על ההגה של המשק, שמו יהיה סטנלי פישר.