רשות השידור רכשה הזכויות של תוכנית סיכום המחזור ו"שירים ושערים" מערוץ הספורט

(עדכון) עבור העסקה, שכוללת גם את משחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה בכדורגל, ישלמו ברוממה כ-3 מיליון שקל בלבד, סכום הנמוך ב-20% מהסכום ששילמו על אותה חבילה בעונה שעברה

אחרי היעדרות ב-4 המחזורים הראשונים, רשות השידור חוזרת לליגת העל בכדורגל עם התוכנית "שירים ושערים" ועם התוכנית "ראשון בשער" לסיכום המחזור של ליגת העל בשבת, כך נקבע היום (ה') לאחר מו"מ של למעלה מחודש בין רשות השידור לבין ערוץ הספורט, שהחזיק בזכויות אחרי שזכה בהן לפני שנתיים במכרז של ההתאחדות לכדורגל. בנוסף, רכשה רשות השידור מידי ערוץ הספורט גם את משחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה לעונת 2008/09.

מדובר באותה חבילה בדיוק שמכר לפני שנה ערוץ הספורט לרשות השידור, אלא שהפעם הסכום צפוי להיות נמוך יותר בכ-20% בשל ירידת שער הדולר. הסכום הכולל של העסקה מוערך בפחות מ-3 מיליון שקל.

ערוץ הספורט עמד בשבועות האחרונים תחת לחץ כבד מאוד מצד ההתאחדות לכדורגל, מאחר שכגוף המחזיק בזכויות הוא היה מחוייב לעמוד בתנאי המכרז ולשדר את תוכנית הרדיו בשבת ("שירים ושערים") ולהעמיד תוכנית סיכום שכוללת תקצירים ופתיחת אולפן שידורים - שני דברים בהם לא הצליח לעמוד. בגין אותן הפרות אף החלו התאחדות לכדורגל בהליך בוררות מול ערוץ הספורט.

מבחינת ערוץ הספורט, מדובר בהפסד כספי משמעותי מאוד ביחס למחיר בו רכש את הזכויות. לפני כשנתיים רכש תמורת 4.8 מיליון דולר מההתאחדות את חבילת שידורי הכדורגל, שכללה את תוכנית סיכום המחזור, גביע הטוטו, גביע המדינה, הליגה הלאומית, שידורי הסלולר והאינטרנט ושידורי הרדיו.

לפני שתי עונות מכר הערוץ את תוכנית סיכום המחזור, המהווה את הנתח העיקרי בחבילה, לערוץ 10 עבור סכום של כ-2.2 מיליון דולר. עם זאת, בתוך הסכום הנ"ל כמיליון דולר היו עבור עלויות הפקה של תוכניות הסיכום בשבת ושל המשחק המרכזי ביום ראשון, שהופקו על ידי ערוץ הספורט. כאמור, השנה הערוץ כבר מוכר את תוכנית הסיכום, שידורי הרדיו ושלבי ההכרעה בגביע המדינה עבור פחות ממיליון דולר.