המנכ"ל החדש של פזקר מקבוצת פז: גיל בירן, לשעבר בכיר בטבע

בירן יצטרך להיכנס לנעליו של שחף שנחשב לאחד המנהלים הוותיקים והמוערכים בקבוצת פז ; בירן יצטרך להיכנס לנעליו של שחף שנחשב לאחד המנהלים הוותיקים והמוערכים בקבוצת פז

חודש וחצי בלבד לאחר פרישתו המפתיעה של מנכ"ל פזקר, אלי שחף, בפז כבר מצאו את מחליף. ל"גלובס" נודע, כי דירקטוריון פז צפוי לאשר את מינויו של גיל בירן לתפקיד מנכ"ל חברת הבת, פזקר. בירן, 44, צפוי להיכנס לתפקיד בנובמבר.

בירן משמש כיום כמנהל פיתוח עסקי וחבר הנהלה ביחידה העסקית הבינלאומית בטבע . הוא בעל תואר ראשון בהנדסת כימיה מהטכניון ותואר שני בניהול מאוניברסיטת באר שבע. בעבר מילא בירן תפקידים בכירים בתעשייה הפטרוכימית, בין השאר בחברת חיפה כימיקלים.

בירן יצטרך להיכנס לנעליו של שחף שנחשב לאחד המנהלים הוותיקים והמוערכים בקבוצת פז. שחף התפטר בסוף אוגוסט מתפקידו כמנכ"ל פזקר אחרי 15 שנה בתפקיד עקב תחושה של מיצוי עצמי.

בפז, בניהולו של יונה פוגל, בחנו מספר מועמדים לתפקיד, אולם לבסוף הוחלט לבחור בבירן עקב ניסיונו הרב בתעשייה וכן בשווקים בינ"ל. האתגר המרכזי של בירן יהיה להרחיב את פעילותה של פזקר בחו"ל לשווקים חדשים כדוגמת סין, הודו ומדינות דרום מזרח אסיה, זאת לאחר שכבר בססה את מעמדה כמובילה בשוק המקומי.

פזקר היא החברה הגדולה במשק לייצור ושיווק של מוצרי בטון ואיטום לתעשייה. בין לקוחותיה העיקריים נמנים בעלי מגרשים לחומרי בניה, קבלני איטום, מפעלי "בטון אספלט" וחברות הבניה והתשתית בישראל.

במהלך כהונתו של שחף גדל מחזור המכירות של פזקר מ-50 מיליון שקל ל-300 מיליון שקל בשנה. *