"החזרת מינהל מקרקעי ישראל למשרד התשתיות - תנאי להצטרפות לממשלה"

כך אמר ל"גלובס" שר התשתיות, בנימין בן-אליעזר ; "כשברור לכולנו שהולכים להאטה בכלכלת ישראל, חייבים לקבל את המשמעות האחת והיחידה: מדינת ישראל חייבת להשקיע ולהתרכז בתשתיות, ולכך יש לשחרר כסף"

"מפלגת העבודה דורשת את החזרת מינהל מקרקעי ישראל למשרד התשתיות הלאומיות כתנאי להצטרפות לממשלת לבני" - כך אמר היום (ה') ל"גלובס" שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר.

בכנס מנהלים של התעשיה הקיבוצית אמר אתמול מקורב אחר של אהוד ברק, שר החקלאות שלום שמחון, כי "תנאי להצטרפות מפלגת העבודה לממשלה היא העברת מינהל מקרקעי ישראל למשרד החקלאות או למשרד התשתיות הלאומית". הסיבה לדרישה זו כדבריו היא הקיפאון השורר בקידום התהליכים הקשורים לקרקעות המגזר החקלאי".

"יש לשחרר כסף"

שני תנאים נוספים שגם הם בבחינת "ייהרג ובל יעבור", הם התחייבות מחודשת וחד-משמעית למימוש ההסכם החתום עם אהוד אולמרט הנוגע לקצבאות הגמלאים - נושא שסוכם עוד בין עמיר פרץ לראש הממשלה אהוד אולמרט, אולם לא מומש עד היום.

"מעבר לזה מובן וברור שאנחנו דורשים להגדיל את התקציב ולהעלות את תקרת ההוצאה", מוסיף בן-אליעזר.

"כשברור לכולנו שהולכים להאטה בכלכלת ישראל, חייבים לקבל את המשמעות האחת והיחידה: מדינת ישראל חייבת להשקיע ולהתרכז בתשתיות, ולכך יש לשחרר כסף. זה לא אסון לפתוח את התקציב ולא אסון להגדיל את תקרת ההוצאה מ-1.7% ל-2.5%, זה מתבקש נוכח המצב".