טויוטה אוונסיס החדשה נחשפה בתערוכת פריז

לכל החדשות מתערוכת הרכב של פריז ; למרות המכונית שומרת על אותו בסיס גלגלים אך מציעה איכויות ייצור משובחות, תיבה אוטומטית-רציפה מתוחכמת בדגם ה-2 ליטר בנזין ולראשונה גם דיזל אוטומטי ; במחצית הראשונה של 2009 היא אצלנו

אחת המכוניות היותר-חשובות, שיגיעו לשוק הרכב בשנה הבאה, היא הטויוטה אוונסיס החדשה, שמפרטיה המלאים נחשפו היום בתערוכת פריס. המכונית ניצבת על פלטפורמה חדשה לגמרי ויש לה עיצוב עגלגל שגורם לה להיראות קומפקטית מכפי מידותיה.


בפועל היא ארוכה יותר ב-5 ס"מ - 4.7 מ' בסך הכל - אם כי הגובה ובסיס הגלגלים (2.7 מ') נותרו זהים למכונית היוצאת. המנוע העיקרי, שמעניין את השוק הישראלי, הוא ה-2 ליטר בנזין, שעבר כמה שיפורים ומייצר פליטה נקייה יותר אם כי הספקו נותר ללא שינוי - 150 כ"ס.

החידוש המרכזי בדגם הזה הוא התיבה האוטומטית החדשה, שמכונה "מולטידרייב S": לא מדובר בתיבה אוטומטית רגילה, כמו בדגם היוצא, אלא בגיר רציף (CVT), שבסיוע מערכת אלקטרונית חכמה מתנהג כמו גיר אוטומטי. כאשר הנהג לוחץ אותו הוא אינו ממריא לסל"ד צווחני אלא מתנהג כמו תיבה אוטומטית חלקה בת 7 מהירויות - כך לפחות טוענת טויוטה.


את השליטה הידנית בתיבה מספקות ידיות לצד ההגה. לאוונסיס החדשה יש גם תיבה אוטומטית מקובלת בת 6 מהירויות אולם זו מוקצה דווקא לדגם הדיזל עם הספק של 150 כ"ס. קשה לנו לראות את הגרסה הזו חודרת לשוק המנהלים המקומי אך בשוק המוניות יש לה פוטנציאל להיות להיט.


טויוטה צופה, שהאוונסיס החדשה תקבע סטנדרטים חדשים בפלח שלה בכל הנוגע לבטיחות פאסיבית ואקטיבית בזכות "מערכת קדם תאונה" נוסח לקסוס ובתחום איכות הייצור. היא גם צפויה להיות אחת השקטות בפלח שלה. בישראל אפשר לצפות לה במחצית הראשונה של השנה הבאה במחיר, שיוצב כמעט בוודאות בקבוצה 5.