yes: לערוך שימוע ציבורי בנושא כניסת חברות הסלולר לשוק שידורי הטלוויזיה

לדברי מנכ"ל yes, רון אילון, לכניסתן הצפויה של חברות הסלולר לשוק השידורים הרב-ערוצי עתידות להיות השלכות מרחיקות-לכת על השוק, על שחקניו המסורתיים בכלל ועל yes בפרט

חברת הלוויין yes דורשת ממשרד התקשורת לערוך שימוע ציבורי לפני שמתירים לחברות הסלולר להיכנס לתחום התוכן והשידורים. החברה פנתה לשר התקשורת, אריאל אטיאס, וביקשה ממנו לבחון את בקשתה, בעקבות העוצמה שצוברות חברות הסלולר והשפעת המהלך עליהן ועל כלל השוק.

לדברי רון אילון, מנכ"ל yes, לכניסתם הצפויה של ענקי הסלולר לשוק השידורים הרב-ערוצי עתידות להיות השלכות משמעותיות על השוק, והשלכות (הרסניות) מרחיקות-לכת על שחקניו המסורתיים בכלל ועל yes בפרט.

לפיכך, טוען אילון, מן הראוי כי בטרם יקבל המשרד כל החלטה בעניין, ובוודאי בטרם יגבש מדיניות כלשהי, יקיים המשרד שימוע מסודר באשר למשמעויות ההסדרתיות והאחרות של התחומים בהן צפויות חבורת אלה לפעול, שימוע, שבמסגרתו תינתן לכל הגורמים העשויים להיות מושפעים מכניסתם של ענקי הסלולר לשוק השידורים - וביניהם כמובן גם yes - הזדמנות נאותה לממש את זכותם ולהציג בפני המשרד את טענותיהם ואת עמדתם בעניין זה.

נזכיר כי משרד התקשורת פנה לאחרונה לפרטנר וביקש לקבל הבהרות על התוכניות שפרסמה בציבור, בדבר כוונתה להיכנס לשוק ה-VOD, וזאת בין היתר בעקבות הדרישות של yes ושל HOT להחיל עליה את תנאי הרגולציה החלים עליהן.