העליון דחה את ערעור המשטרה: החשודים ברצח פרופסור ניב שוחררו למעצר-בית

עו"ד גיורא זילברשטיין: "החשודים הם בחזקת חפים מפשע, וזהו עוול שעד עכשיו הם היו במעצר. המשטרה מתוסכלת, ובמשך שבועות ארוכים היא מנסה לעשות את כל התרגילים האפשריים שלומדים בבית-הספר לשוטרים"

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת)

מכה למשטרה: בית המשפע העליון דחה היום (א') את ערעור המשטרה על ההחלטה לשחרר את 4 החשודים ברצח פרופסור דיוויד ניב, והם יישלחו למעצר-בית עד יום שבת הקרוב. ככל הנראה יוטלו עליהם תנאים מגבילים שכוללים איזוק אלקטרוני וגישה מוגבלת למחשב.

בדיון שהתקיים בשעות הבוקר שטחו הצדדים את טיעוניהם בפני בית המשפט. בסיום הדיון הצהירו סניגורי החשודים כי המשטרה נוהגת בצורה לא מכובדת כאשר היא מנסה לערער את עדותם המקורית של החשודים.

עו"ד דוד יפתח טען כי היו ניסיונות להטיל דופי בעבודתם כלפי מרשיהם. "ניסו לסכסך בינינו לבין הלקוחות שלנו, וככל הנראה אמרו להם שאנחנו לא מעוניינים שהם ישתחררו, ושאנחנו מעוניינים להמשיך להתדיין בבית המשפט כדי שתהיה לנו עבודה".

עו"ד גיורא זילברשטיין טען במהלך הדיון כי "החשודים הם בחזקת חפים מפשע, וזהו עוול שזועק לשמיים שעד עכשיו הם היו במעצר. המשטרה מתוסכלת, ובמשך שבועות ארוכים היא מנסה לעשות את כל התרגילים האפשריים שלומדים בבית-הספר לשוטרים".

בשבוע שעבר דן בית המשפט המחוזי בתל-אביב בערעור, ואז אמרה השופטת רות דותן: "בידיי מסמכים המוכיחים ראיות נסיבתיות שאין בהן כדי לקשור בין החשודים ובין הרצח".

מרבית פרטי הפרשה אסורים עדיין לפרסום. פרופסור דיוויד ניב, מנהל המחלקה לטיפול בכאב בבית-החולים איכילוב, נרצח בפברואר 2007 בשעה שנסע ברכבו בשעות הלילה בדרכו לביתו בסביון. רכב מסוג ב.מ.וו נצמד אליו, ובו ככל הנראה מספר אנשים, ומתוכו נורו יריות לעבר הרופא, שנפגע מהירי ומת במקום.