האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות של 0.34% לרמה של 3.477 שקלים בפתיחת שבוע המסחר

לידר: "שחיקת הנכסים הפיננסיים של הציבור תתרום להתמתנות בביקושים המקומיים ולכן תומכת באינפלציה נמוכה, כאשר גם ירידה במחירי הסחורות בעולם תתמוך באינפלציה נמוכה. השינוי הבא בריבית בנק ישראל צפוי להיות למטה, בראשית 2009"

"היום, כבכול יום ראשון, לא מתקיים מסחר במט"ח. האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות של 0.34% לרמה של 3.477 שקלים, בפתיחת שבוע המסחר. שערו היציג של הדולר נקבע ביום שישי האחרון על 3.465 שקלים, לאחר שאיבד 0.83% מערכו.

"שחיקת הנכסים הפיננסיים של הציבור תתרום להתמתנות בביקושים המקומיים ולכן תומכת באינפלציה נמוכה, כאשר גם ירידה במחירי הסחורות בעולם תתמוך באינפלציה נמוכה. השינוי הבא בריבית בנק ישראל צפוי להיות למטה, בראשית 2009" כך כותבים כלכלי לידר שוקי הון בסקירתם השבועית.

מאוקטובר 2008 ועד פברואר 2009, צופים בלידר מדדים אפסיים, או שליליים.

עוד מציינים בלידר כי השבוע, האוצר יפרסם את נתוני התקציב לחודש ספטמבר, אשר מצביעים על איזון תקציבי, או אפילו עודף קטן. מסתמנת רמת הכנסות סבירה של כ-15.5 מיליארד שקל.

בגאון בית השקעות צופים כי מדד ספטמבר יעלה ב-0.2%-0.4%, כאשר הסעיפים הבולטים צפויים להיות עלייה בסעיפי המזון ובמחירי הירקות הטריים. מאידך, הייסוף בשקל מול הדולר ילחץ מטה את המדד.

עוד כותבים כלכלני גאון, בסקירת מאקרו חודשית, כי האפיק הצמוד הממשלתי אינו אטרקטיבי דיו לעומת השקלי, מפני שהם סבורים כי בהמשך השנה, לחצי האינפלציה יתמתנו ממספר סיבות וביניהן ירידה בצמיחה העולמית והמשך ירידות במחירי הסחורות והנפט. האינפלציה הנגזרת משוק ההון עומדת על 1.8% בטווח של השנתיים הקרובות, כך שקשה לראות UP SIDE באפיק. עם זאת, לדבריהם, לאמיצים שבמשקיעים, הם סבורים כי יש לשקול לרכוש אג"ח קונצרני צמוד המדד בדירוגים גבוהים, בעקבות ירידות חדות מאוד באפיק, בגלל גל הפדיונות האחרון. עם זאת, הם מסבירים, יש לקחת בחשבון שהתנודתיות באג"ח אלו גבוהה וכי קיים סיכון גבוה יותר מאג"ח ממשלתי ולכן רק אורך רוח יניבו תשואות חיוביות בהשקעה מסוג זה.

בגאון מעריכים כי בתוך האפיק השקלי, המק"מים אינם אטרקטיביים בעקבות OVER SHOOTING גם בתרחיש של ירידת ריבית בסוף החודש, ואילו שחרים במח"מ של 1-3 שנים הינו המח"מ הנכון להימצא בו.

לבסוף, לגבי שוק המט"ח, בגאון השקעות מודים כי קשה לאמוד איזו כלכלה במצב קשה יותר, האמריקנית או האירופאית. לכן, בחודש הקרוב, הם צופים תנודתיות רבה, שתנבע מהתבטאויות שונות של הנגידים/מנהיגים. להערכתם, הדולר ייסחר ברמות של 3.42-3.58 שקלים לדולר, כאשר אירוע פוליטי/מדיני חריג יכול לגרום לעלייה נקודתית.