ביהמ"ש ביטל את ההתמחרות על אוסיף ומינה כונס נכסים; עו"ד שגב לא יגיש הצעה

קבוצת משקיעים מארה"ב, בראשות אבי דן, הודיעה כי תנהל מו"מ עם הכונס, עו"ד פיני יניב מטעם מזרחי-טפחות, בסכום של 130 מיליון שקל ; הבוקר ביקש אורי שני לדחות את ההתמחרות בשל ניגוד העניינים בו מצוי שגב

בית המשפט המחוזי בתל-אביב ביטל (א') את ההתמחרות שנועדה למחר על רכישת השליטה בחברת אוסיף מידי ארקדי גאידמק, ומינה את עו"ד פיני יניב לכונס נכסים מטעם בנק מזרחי-טפחות . לפני הדיון, הודיע פרקליטו של גאידמק, עו"ד יוסי שגב, כי הוא חוזר בו מכוונתו לרכוש את אוסיף ב-110 מיליון שקל. קבוצת המשקיעים מארה"ב בראשות אבי דן הודיעה כי תנהל משא-ומתן עם הכונס בסכום של 130 מיליון שקל.

הבוקר ביקש אורי שני, לשעבר מנהל עסקיו של ארקדי גאידמק בישראל, לדחות ב-10 ימים את ההתמחרות שנועדה למחר (ב'), בשל ניגוד העניינים בו מצוי עו"ד שגב ובשל היתרון המוקנה לו על כך מציע אחר, בהיותו בעל המידע הרב ביותר על החברה וההסכמים שלו עם גאידמק.

כזכור, עו"ד יניב מונה ככונס למניות גאידמק באוסיף (67.43%) בגין חוב בסך 120 מיליון שקל לבנק מזרחי-טפחות, אך המינוי הושעה לשבוע. לבסוף הפתיע עו"ד שגב כשהודיע כי הוא רוכש אותן בעצמו תמורת 110 מיליון שקל. השופטת דניה קרת-מאיר הקפיאה את המכירה והחליטה לבצע מחר התמחרות באולמה, בה יזכה מי שהתעניין ברכישה במהלך השבוע בו הוקפא מינוי הכונס, ויציע הצעה הגבוהה מזו של שגב.

הבוקר טען שני, באמצעות עוה"ד רוני ברקמן ודיבון פרקש, כי החלק בהסכם בין גאידמק לשגב הנוגע לעסקת הקרקעות בוונוקובו שברוסיה, שהיא עסקת בעלי עניין, לוט בערפל. כך, למשל, לא ברור מה גורלם של 23 מיליון דולר שמשך גאידמק מאוסיף כמקדמה וטרם החזיר, וכלל לא ברור האם העסקה תבוטל או תקוים ובאילו תנאים.

לדבריו, משקיעים פוטנציאליים פנו לפרקליטיו ואמרו כי לא יוכלו להשתתף במכירה, משום שחסר להם מידע מהותי וחיוני. לטענתו, מי שאינו מוכן "להכניס ראש בריא למיטה חולה, מבלי לקבל פירוט לגבי אופי המחלה (מצב אוסיף והתחייבויות גאידמק) והמרשם שנתן הרופא כדי לרפאה (ההסכמות בין גאידמק לשגב)" לא יתמודד.

השופטת קרת-מאיר הביעה את מורת-רוחה מהבקשה ומכך שהיא נאלצת לבטל ההתמחרות, והודיעה כי מעתה הכל ייעשה בדקדקנות מוחלטת מבחינה פורמלית.