חברת החשמל: "החלטת הרשות לחשמל לא מספיקה למימון תוכנית החירום"

מדובר בהתייחסות ראשונה של חברת החשמל להחלטת הרשות לחשמל מהשבוע שעבר, להעלות את תעריפי החשמל ב-2% בלבד לצורך מימון תוכנית החירום - זאת בעוד שחברת החשמל דרשה ייקור של 6%

נמשכת ההתכתשות בין חברת החשמל לרשות לחשמל. ל"גלובס" נודע כי בדיון פנימי שהתקיים בלשכת שר התשתיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, טענו ראשי חברת החשמל, היו"ר מוטי פרידמן והמנכ"ל, עמוס לסקר, כי "ההחלטה האחרונה שקיבלה הרשות אינה נותנת מענה מספק למימון תוכנית החירום, ואינה מקובלת על החברה". בפגישה השתתפו גם מנכ"ל משרד התשתיות, חזי קוגלר ונציגי משרד האוצר.

מדובר בהתייחסות ראשונה של חברת החשמל להחלטת הרשות לחשמל מהשבוע שעבר, להעלות את תעריפי החשמל ב-2% בלבד לצורך מימון תוכנית החירום, זאת בעוד חברת החשמל דרשה ייקור של 6%.

ראשי חברת החשמל טענו כי החלטת הרשות, המחייבת הקמת חברת בת שתקים ותפעיל את תחנות הכוח, מנוגדת להחלטה שקיבל ביה"ד לעבודה בנושא השינוי המבני, ולכן אינה חוקית כל עוד אין הסכם עם העובדים. להערכת החברה, אם לא תבוטל ההתניה להחלטת הרשות אין כל ערך מבחינת החברה.

בתוך כך, חוסר היציבות בחברת החשמל מגיע גם לדירקטוריון החברה. הדירקטור הוותיק, עו"ד אסעד ג'ובראן, הודיע היום במפתיע על התפטרותו מתפקידו. ג'ובראן היה אחד מהדירקטורים הבולטים בחברה, ועמד גם בראש ועדת המכרזים בדירקטוריון, תפקיד בעל השפעה רבה.

במכתב ששיגר לשרי האוצר והתשתיות הודיע ג'ובראן כי "לאור השינוי בעיסוקיו, הדורשים ממנו השקעות וזמן רב, לא יעלה בידו למלא כנדרש את תפקידו, ולכן הוא מבקש לסיים את תפקידו לאלתר".