שידוך מוצלח

מיזוג בין פריזמה ואלטשולר שחם עשוי להתאים לשני הצדדים. אלטשולר הוא בית השקעות איכותי בעל רקורד מוכח, אך הוא בית השקעות בגודל בינוני, ללא מאסה קריטית הנדרשת על מנת לשרוד תקופות קשות בשווקים, כגון הנוכחית. בנוסף, אנו מצויים כעת בחלון זמן מוגבל, רגע לפני שמחירי בתי ההשקעות צונחים. ככל שהסנטימנט השלילי ימשך, יהיה קשה מאוד לבצע עסקאות במחיר טוב. לא בטוח שאת המחיר שקיבל אלטשולר היום, הוא יוכל לקבל מחר.

מבחינת פריזמה, היתרונות בעסקת המיזוג מובהקים. ראשית, בתמהיל הנכסים חסרה לה רגל אחת מרכזית, קרן פנסיה. לובש כבר השכיל להבין את החשיבות שבניהול מכשיר חסכון ארוך טווח קצבתי, אך הקמה של קרן פנסיה מאפס היא קשה, במיוחד אם אתה לא חברת ביטוח וגם לוקחת זמן רב.

אלטשולר שחם כבר הקים קרן פנסיה והחל להפעילה ביוני השנה. כך שפריזמה מקצרת טווח ומוסיפה לפורטפוליו מוצר שאין לה. שנית, לפריזמה לא חסרים נכסים אלא איכויות: מותג וטאלנטים. גילעד אלטשולר נחשב לטאלנט בעולם ההשקעות, אדם רציני ומוערך שיכול בהחלט לשפר את התדמית הפגועה של פריזמה.

ועוד עניין, עסקת המיזוג היא סוג של עסקת חליפין. כל צד נותן את חלקו ומקבל מניות בתמורה, אבל לא מוציא כסף מהכיס. ספק אם למרקסטון בכלל יש יתרות מזומנים פנויות לרכישה, אך בכל מקרה, העסקה הנרקמת היא ללא תג מחיר. ממתווה העסקה ניתן ללמוד, כי פריזמה שווה פי שניים מאלטשולר שחם. אך אף אחד מהצדדים אינו מחויב להצהיר על שווי ה"בייבי" שלו, סוגיה רגישה, במיוחד בימי משבר.

ולכן עסקה כזו טובה מאוד למרקסטון וללובש אישית, כי היא חוסכת ממנו לשערך את שווי פריזמה, הצפוי לצנוח לאור קריסת קרנות הנאמנות וכמובן חוסכת את ההסברים למשקיעיה של מרקסטון על ההשקעה הלא מוצלחת בפריזמה. *