ריצרד פולד: "ליהמן ברדרס נפל קורבן לשמועות, חוקים לא מעודכנים ותגובה איטית מהגופים הרגולטוריים"

מנכ"ל בנק ההשקעות לשעבר שקרס, מסר את דבריו בפני חוקרי הקונגרס ; "בסופו של דבר, מה שפגע בליהמן היה היעדר ביטחון של המשקיעים, לא רק חוסר ביטחון בליהמן, אלא גם בכל המגזר הפיננסי בארה"ב"

ריצ'רד פולד, מנכ"ל בנק ההשקעות לשעבר, ליהמן ברדרס שקרס, אמר היום (ב') כי "הבנק נפל קורבן לשמועות, חוקים שלא מעודכנים ותגובה איטית מהגופים הרגולטוריים ששפכו דלק למדורת החששות בוול סטריט, והביאו להתמוטטות הבנק".

"בסופו של דבר, מה שפגע בליהמן היה היעדר ביטחון של המשקיעים", אמר פולד בעדות בפני חוקרי הקונגרס. "לא רק חוסר ביטחון בליהמן, אלא גם בכל המגזר הפיננסי בארה"ב". הוסיף.

פולד האשים סדרה של גורמים שהשפיעו לרעה על ליהמן, כולל הריבית על הלוואות בנקאיות, חוקי דיווח לא מעודכנים שהכריחו את ליהמן לבצע מחיקות עצומות של נכסים והשקעות, מכירות בחסר (שורט) ולבסוף הורדות דירוג שספגה מחברות דירוג מובילות.

ליהמן, שהיה הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב , נפגע קשות ממשבר הסאב-פריים שאותו אף סייע ליצור, הבנק בן 158 השנים, התמוטט לאחר שהפסדיו הלחיצו משקיעים שמיהרו ומכרו את אחזקותיהם.

פולד מסר את דבריו בפני הוועדה המפקחת על הרפורמה הממשלתית, וזוהי היתה הפעם הראשונה מאז ה-10 בספטמבר - 5 ימים לפני שהבנק התמוטט, שהוא הופיע בפומבי בפני ציבור המשקיעים.