עזיבת הסוניקס תעלה לעיריית סיאטל לפחות 800 אלף דולר

קי קורפ, נותנת החסות השמית לאולם העירוני של סיאטל - "קי ארנה", הודיעה על צמצום היקף החסות העונה מ-1.1 מיליון דולר ל-300 אלף דולר, בשל המעבר של קבוצת ה-NBA לאוקלהומה סיטי

לפחות בארה"ב, סגירה של קבוצת ספורט יכולה להסב נזק לקופה העירונית מלבד מאשר ללבם של האוהדים. כמה? לפחות 800 אלף דולר במקרה של סיאטל - הנזק הישיר הקיץ לקופת העירייה ממעבר קבוצת ה-NBA הסוניקס לאוקלהומה סיטי.

זאת משום שנותן החסות השמית לאולם שבו שיחקה הקבוצה - תאגיד קי קורפ, הודיע על צמצום היקף החסות השנתית העונה מ-1.1 מיליון דולר ל-300 אלף דולר בלבד. להסכם החסות על האולם, שבו ימשיכו לשחק קבוצות אחרות מהעיר, יש עוד שנתיים, כך שאם החברה לא תגדיל בעונה הבאה את הסכם החסות ל"קי ארנה", תפסיד עיריית סיאטל בשנתיים הקרובות 1.6 מיליון דולר מעזיבתם של הסוניקס.

אגב, "מענק ההתנתקות" שישלם לעיירית סיאטל קלי בנט, הבעלים של הסוניקס שהפכו הקיץ לת'אנדר, במסגרת הסכם הפשרה לעזיבת העיר, לא צפוי להמתיק את הגלולה המרה של אובדן ההכנסות מ-קי קורפ. בנט ישלם הקיץ 45 מיליון דולר בלבד לעירייה, המהווים פחות מ-6% מאובדן ההכנסה הישיריה הקיץ. בטווח הארוך אמור בנט להעביר עוד סכום מקסימום של 35 מיליון דולר עד 2013, שגם הוא לא ישפר בהרבה את המצב.