ערוץ הספורט ישלם לצ'רלטון 13 מיליון שקל במסגרת הסכם פשרה

מדובר במחצית מהסכום אותו תבעה צ'רלטון ; במסגרת ההסכם, ערוץ הספורט ישדר 24 משחקים מהפרמיירליג ומהסרייה A, ואילו צ'רלטון תשדר 24 משחקים מליגת האלופות העונה

ערוץ הספורט וחברת צ'רלטון חתמו על הסכם פשרה במסגרתו ישלם ערוץ הספורט לצ'רלטון סכום של 13 מיליון שקל - כמחצית הסכום שדרשה צ'רלטון עבור הפרה לכאורה של הבנות מצד ערוץ הספורט. הסדר הפשרה, שייכנס לתוקף ב-15 באוקטובר, יסלק שתי תביעות שהגישה צ'רלטון בבית המשפט כנגד הערוץ - האחת בסך 12.6 מיליון שקל והשנייה בסך 4.65 מיליון שקל - והוא ימנע הגשת תביעה שלישית בסך 9.26 מיליון שקל. סך דרישות צ'רלטון עמדו על כ-26.57 מיליון שקל.

לפי ההסכם, ערוץ הספורט ישלם את הסכום מבלי להודות בטענות צ'רלטון, תמורת סילוק כל טענות החברה נגדו, מחיקת התביעות שכבר הוגשו וביטול העיקולים שהוטלו עליו. הסכום ישולם בשישה תשלומים שייפרסו על פני חצי שנה, כאשר התשלום הראשון של 2.16 מיליון שקלים יועבר כבר ב-15 בחודש זה.

בנוסף, כחלק מהסכם הפשרה שיוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, תבוצע בין הצדדים כבר במהלך עונת המשחקים הנוכחית החלפת תכנים. במסגרת ההסכם ערוץ הספורט יעביר לצ'רלטון זכות לשדר שני משחקים בכל מחזור ובכל יום שידור מליגת האלופות בו יתקיימו 4 משחקים לפחות - בסה"כ 24 משחקים. כמות המשחקים שערוץ הספורט ישדר מליגת האלופות לא תיפגע, ובנוסף הערוץ ימשיך לשדר את המשחקים האטרקטיביים בכל מחזור.

במקביל, צ'רלטון תעביר לערוץ הספורט 24 משחקים, שיכללו את משחקי הפרמיירליג והליגה האיטלקית, כאשר לפחות תשעה מתוך המשחקים יהיו מהליגה האנגלית מתשעה מחזורים שונים. כל אחד ממשחקי הליגה האיטלקית שיועברו יהיה מוגדר כ"משחק המרכזי" של המחזור.

נציין שראשית הסכסוך הוא בדצמבר 2006, אז תבעה צ'רלטון את ערוץ הספורט בסכום של 12.6 מיליון שקל. צ'רלטון טענה כי מתוקף ההסכם עם ערוץ הספורט מאוקטובר 2004, במסגרתו העבירה לערוץ זכויות שידור שבבעלותה, הפר הערוץ את ההסכם וקיזז שלא כדין מהתמורה החוזית של צ'רלטון.