חדש ב-NBA: ביטוח נגד טרייד

כריס פול מההורנטס ולוק וולטון מהלייקרס הכניסו בחוזה החדש שלהם סעיף המבטיח להם פיצוי כספי במידה שקבוצתם תחליט להעביר אותם בטרייד (trade kicker) ; פול יקבל 15% מחוזהו, וולטון רק 7.5%

היצירתיות בחוזי הטאלנט של הספורטאים האמריקנים הבכירים היא לא דבר חדש. מענקי חתימה שמנים, בונוסים על עלייה במכירת הכרטיסים ואפילו תשלום מראש של רוב השכר השנתי (קובי בראיינט למשל מקבל 70% משכרו השנתי, כ-15 מיליון דולר, כבר בחודש ספטמבר של כל שנה), הם חלק מהתנאים שמציבים בדרך כלל סוכני השחקנים במסגרת המו"מ עם הקבוצות. למרות זאת, הקיץ התברר שקבוצות ה-NBA מצאו עוד דרך לצ'פר את הכוכבים שלהם כדי שיחדשו את החוזה. או כפי שמגדיר זאת ה"סולט לייק טרביון" - הן מצאו דרך לנסח גם חוזי מקסימום פלוס.

על פי העיתון, בהארכות החוזים שעליהם חתמו הקיץ כוכב ניו אורלינס הורנטס, כריס פול, ופורוורד הלייקרס, לוק וולטון, ישנו סעיף המבטיח להם תגמול כספי נוסף במקרה של טרייד (trade kicker). פול למשל יקבל במקרה של טרייד 15% מחוזהו החדש לארבע שנים שייכנס לתוקף בקיץ הבא, ויבטיח לו סכום מינימום של 14 מיליון דולר בשנה הראשונה. וולטון לעומת זאת יקבל רק 7.5% על חוזהו בגובה 26 מיליון דולר עד עונת 2013.

על פי כתבי הטרביון, הכנסת הסעיף היא מעין הצהרת כוונות של הקבוצה על רצונה בשחקן לטווח אורך, יותר מאשר ניסיון להגדיל את שכרו. זאת משום שהסכומים הנקובים הם בעצם תעודת הביטוח של השחקן לכך שהקבוצה לא תמהר להיפטר ממנו בטרייד, בשל הגדלת העלות הכספית שתהיה כרוכה בכך עבורה.