מייקל אייזנברג, שותף בקרן הון סיכון בנצ'מרק, קורא להפסיק את המסחר בבורסה עד לאחר חג הסוכות

"זהו פיתרון דרמטי, אך זמנים דרמטים דורשים פתרונות דרמטים", כותב אייזנברג ומציין כי למעשה ישנו רק יום מסחר מלא אחד בבורסה בת"א מעתה ועד סיום חג סוכות

היום (ו') מפרסם מייקל אייזנברג, שותף בקרן הון סיכון בנצ'מרק, מכתב פתוח במסגרת הבלוג הפרטי שלו בו הוא קורא לנגיד בנק ישראל הפרופ' סטנלי פישר ולמנכ"לית הבורסה אסתר לבנון לסגור את הבורסה בת"א עד לאחר חג הסוכות, על רקע המשבר הכלל עולמי, אשר התעצם במהלך יום הכיפורים.

"זהו פיתרון דרמטי, אך זמנים דרמטים דורשים פתרונות דרמטים". ומציין כי למעשה ישנו רק יום מסחר מלא אחד בבורסה בת"א מעתה ועד סיום חג סוכות.לדעתו על הנגיד ומנכ"לית הבורסה להעזר בלוח השנה העברי ובכך להימנע מתגובת פאניקה בשוק ההון המקומי, כפי שהיא באה ליי ביטוי בשווקים העולמיים.

לדעתו הדבר יביא לשמירה על מצבה המשופר של ישראל ביחס למצב בארה"ב, כתוצאה מהרפורמות שבוצעו בשוק ההון בזמן היות בנימין נתניהו שר האוצר לפני כ-4 שנים, וכתוצאה מההובלה היציבה של בנק ישראל על ידי הנגיד פישר. במידה לא ינקטו צעדים אלה, עשוי המשק הישראלי להיפגע במידה רבה אם תיפתח הבורסה למסחר ביום א' הקרוב, מאחר וישראל חשופה לשווקים הגלובליים במידה רבה מאד, ולא ניתן יהיה למנוע את הירידות החדות הצפויות בבורסה ביום א' הקרוב, אשר יביאו לירידות חדות במניות הישראליות, בעיקר במניות ההיי-טק הנסחרות בבורסות בארה"ב, וכן צפוייה המשך הפגיעה בקופות הגמל וקרנות הפנסיה.

יש לציין כי מייקל אייזנברג מושקע במניות חברת בבילון וכל חברות הפורטפוליו של בנצ'מרק הן של חברות המונפקות ונסחרות בבורסה האמריקאית.