שר האוצר, רוני בר-און: "ככל שאני רואה את המצב כרגע, לא ייפול בנק בישראל"

על האפשרות שהמסחר יבוטל ביום ראשון: "יש מנגנונים אלקטרונים לעניין זה" ; "כסף שרוצים לבזבז על תביעות סרק וצרכים סקטוריאליים צריך להחזיק לימי פקודה - ויהיו כאלו"

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת) ; "האנשים האלה שהשקיעו באג"ח גם הרוויחו לא מעט כסף", התייחס הערב שר האוצר רוני בר-און בראיון לחדשות ערוץ 2 לנפילה באגרות החוב הקונצרניות של הטייקונים הגדולים. "הם הוכיחו שהם יודעים לעשות עסקים, אז קצת סבלנות", אמר.

"על סמך בדיקה מהיום בצהריים של הפיקוח על הבנקים, הבנקים בישראל יציבים. אין אזרח בישראל שחושש לפקדונות שלו. יש לנו משק פיננסי שונה מבארה"ב ואנחנו בודקים את עצמנו כל הזמן".

עוד הוסיף שר האוצר, כי "ככל שאני רואה את המצב כרגע, לא ייפול בנק בישראל". בר-און אמר, כי "בורסה עולה ובורסה יורדת, והיו פה שלושה ימי מסחר עצבניים בגלל הקורלציה לשווקים האחרים", אך בתשובה לשאלה האם נשקלת הפסקת מסחר עד לאחר החגים אמר: "יש מנגנונים אלקטרונים לעניין זה", בהתייחסו למנגונוני הפתיחה האקטרונית ומנתקי הזרם.

בר-און ציין כי נתניהו קרא להתערבות אל אף המדיניות שהוא מוכר לפיה, כיוון ש"נתניהו כנראה שיצטרך להמשיך בקמפיין בחירות עוד שנתיים", ולכן הוא קרא להתערבות. אני נמצא בצד הכסא שלוקח את האחריות - אנחנו צריכים להשתמש בכלים בעיקר בעיתוי הנכון.

"הכלכלה שלנו נמצאת איפה שהיא נמצאת בגלל משמעת תקציבית", התייחס לאפשרות להעלות את תקרת הגירעון התקציבי ל-2.5% מהתמ"ג. לדבריו, בחירות עולות הרבה פחות מ-5-7 מיליארד דולר שמבקש ברק במו"מ הקואליציוני. "כסף שרוצים לבזבז על תביעות סרק וצרכים סקטוריאליים צריך להחזיק ליום פקודה - ויהיו כאלו", אמר. "אני לא אעמוד מאחורי משרד אוצר שלא ישמור על משמעת תקציבית".