כי"ל סיימה את המסחר בעלייה של 1.3% ומיתנה את הירידות בבורסה בת"א

המניה הובילה את המחזורים ונהנתה מרוח גבית ממגזר הדשנים העולמי ; בנוסף, הודיעה יצרנית הדשנים הגרמנית K+S ביום הכיפורים על העלאה של 15 אירו לטון במחיר האשלג ל-615 אירו לטון

מניית כי"ל הובילה היום את המחזורים בבורסה ורשמה בסיום המסחר עליות של 1.3%, וזאת בניגוד למגמה השלטת בשוק המצביעה על ירידות שערים, כאשר במדד המעו"ף התמתנו מאד הירידות והוא סיים בירידה של 3.8%. כשעה לפני סיום המסחר נסחרה המנייה בעלייה חדה של 8.8% ובמדד המעו"ף התמתנו הירידות על לכדי 1.7%.

נציין כי העליות במחיר המניה נובע מפער הארביטרז' שנוצר בימים בהם היתה הבורסה בישראל סגורה לרגל החג בין כי"ל למניות הדשנים המובילות בעולם ובהן, פוטאש ואגריום . כי"ל רשמה בשבוע שעבר ירידה חדה של 19.1% זאת, לעומת ענקית הדשנים פוטאש, המשמשת גם כבעלת עניין מרכזית בכי"ל אשר תיקנה חלק ניכר מהירידות במנייה וסיימה את שבוע המסחר התנודתי בירידה של 4.5% בערך המניה. מניות מגזר הדשנים עלו בשלושת ימי המסחר בהם הבורסה בת"א הייתה סגורה בכ-5%.

בנוסף פרסמה ב-9 לאוקטובר (יום הכפורים) יצרנית הדשנים הגרמנית K+S הודעה כי היא מעלה באופן מיידי את מחירי האשלג (מסוג MOP) ללקוחותיה האירופיים בשיעור של 15 אירו לטון ל-615 אירו לטון (מחיר CIF). בשבוע שעבר הודיעה היצרנית הגרמנית כי הגיעה להסדרים מול כל לקוחות המפתח האירופיים של החברה לרבעון הרביעי של השנה. כאשר החוזה הסטנדרטי עליו הוסכם היה 600 אירו לטון.

לברזיל שולחת K+S שני משלוחי אשלג בהיקף 30 אלף טון כל אחד במחיר ממוצע של 1,000 דולר לטון (CFR) נכון לסטמבר ותחילת אוקטובר, הייצרנית הודיעה כי אין לה משלוחים נוספים לברזיל באוקטובר.