גוגל רוצה להשתתף במשחק: נכנסת לעולם הפרסום במשחקי המחשב

השיקה מודל פרסום חדש למשחקי הקז'ואל ; המתחרות מצפות שאם גוגל נכנסת לתחום, הוא יהפוך לרווחי

שנה וחצי לאחר שרכשה את חברת AdScape Media ב-23 מיליון דולר, גוגל שולחת את ידיה התמנוניות גם לתחום הפרסום במשחקי המחשב. בסוף השבוע האחרון הודיעה ענקית האינטרנט כי היא משיקה גרסת בטא למודל פרסום חדש - Adsense for Games - באמצעותה יוכלו חברות לפרסם את מוצריהן דרך משחקי מחשב.

מודל הפרסום דומה לזה של גוגל בעולם האינטרנט, לפיו יופיעו במשחקים שונים מודעות מבוססות תוכן בצורת טקסט, תמונה או וידיאו. את הרווחים תחלוק גוגל ביחד עם החברות המפרסמות לפי מודל של מחיר לפי הקלקה או מחיר לפי חשיפה.

גוגל החלה בשלב בטא מוקדם כבר לפני מספר חודשים, כאשר שיתפה פעולה עם מספר חברות משחקים בתחום כמו Konami, Playfish, Arcade Town ועוד. במקביל, גוגל כבר חתמה על הסכמי פרסום עם אולפני הסרטים של סוני, חברת הסלולר ספרינט נקסטל ואחרות.

גוגל הודיעה כי תחילה תתרכז בתחום משחקי הקז'ואל (משחקים פשוטים שפונים לקהל רחב) אך בהמשך היא מתכננת להתרחב גם למשחקים רציניים יותר (המכונים בתעשייה טריפל A). תעשיית משחקי הקז'ואל נחשבת לתחום חם בעולם הגיימינג והיא רושמת גידול שנתי של 20% לאחר שבשנה שעברה גלגלה 2.25 מיליארד דולר.

גוגל תמצא בתחום החדש שאליו היא נכנסת את היריבה הוותיקה, מיקרוסופט, שרכשה במאי 2006 את חברת הפרסום במשחקים Massive בסכום שנע בין 200 ל-400 מיליון דולר. בשוק זה פועלות חברות נוספות דוגמת NeoEdge (שהיו"ר שלה הוא מייסד אטארי), IGA וכן דאבל פיוז'ן הישראלית, שבין לקוחותיה נמנים סוני פלייסטיישן, יאהו וחברת המשחקים Ubisoft.

דאבל פיוז'ן, שנוסדה ב-2004 ומעסיקה למעלה מ-30 עובדים בחמישה מרכזים בעולם, נחשבת לאחת משלוש החברות המובילות בתחום הפרסום במשחקים. בחברה לא חוששים מכניסתה של גוגל לתחום הפרסום במשחקים ואפילו מעודדים מהמהלך. מנכ"ל החברה, ג'ונתן אפשטיין, צוטט באתרי אינטרנט כמי שמביע סיפוק מהמהלך ומקווה שעם כניסת גוגל תגבר המודעות מצד מפרסמים גדולים.

באופן כללי מקווים בענף שהמפרסמים יתחילו להפנות תקציבי פרסום ממדיה אחרת לטובת עולם הגיימינג לאור ההבנה שאם גוגל נכנסת לתחום, כנראה מדובר בעסק רציני. "צריך לראות את זה בצורה חיובית", אומר בכיר בענף. "מדובר ביצירת מודעות לתחום ופיתוח נוסף שלו. גוגל לא היו נכנסים לתחום אם הם לא היו מעריכים שהוא יהיה רווחי בהמשך", הוסיף.