האוצר ובנק ישראל יפתחו בקמפיין מיוחד למלחמה במשבר

כך אמר נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר בפתח ישיבת החירום של וועדת הכספים במשרד האוצר ; פישר: "לא נחכה להגיב לזעזועים מחו"ל אלא ניזום החלטות כדי שהמשק יעמוד חזק ואיתן" ; הוועדה התבקשה שלא לקיים את הדיון בזמן המסחר כדי לא לפגוע בו ולשדר לחץ

ועדת הכספים של הכנסת התכנסה לפני זמן קצר במשרד האוצר, לדיון חירום במשבר הכלכלי העולמי. כך נודע ל"גלובס". יו"ר הוועדה, אבישי ברוורמן, הוא שיזם את הדיון.

בדיון, שעל כינוסו הוחלט בשעות האחרונות, משתתפים נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, שר האוצר, רוני בר-און וכן צמרת פקידי האוצר. לדיון הוזמנו גם כל חברי הוועדה אך לא באופן רשמי על מנת שלא ליצור בהלה.

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר ציין בפתח הישיבה כי "משרד האוצר ובנק ישראל יפתחו בקמפיין מיוחד למלחמה במשבר הכלכלי העולמי, ובהשלכותיו על ישראל". כו הוסיף הנגיד כי "לא נחכה להגיב לזעזועים מחו"ל אלא ניזום החלטות כדי שהמשק יעמוד חזק ואיתן".

בדיון מבקשים חברי הוועדה מהאוצר ומהנגיד לשמוע את עמדתם בנושא המשבר וכיצד יש לטפל בו. יש לציין כי בימי ראשון לא נוהגת ועדת הכספים להתכנס, וגם במקרים יוצאי דופן שבהם היא מתכנסת היא אינה מתכנסת בשעות כאלה.

ל"גלובס" נודע כי על מנת שלא לשדר לחץ התבקשה הוועדה שלא לקיים את הדיון בזמן המסחר כדי לא לפגוע בו.