נחתמה טיוטה להסכם קואליציוני בין העבודה לקדימה

לאחר מו"מ ממושך של 18 שעות הושג הסכם קואליציוני בין מפלגת העבודה לקדימה ; ההסכם נחתם בראשי תיבות, וכעת יכולה ציפי לבני להתפנות למו"מ עם ש"ס

הביטוי "גמר חתימה טובה" קיבל היום משמעות נוספת, פוליטית. לאחר 18 שעות של דיונים רצופים הושג הסכם בין מפלגת העבודה לבין מפלגת קדימה. ח"כ צחי הנגבי, האיש המרכזי במו"מ מטעם מפלגת קדימה קיים את הדיונים עם אפי הושיעה מטעם העבודה יחד עם עו"ד ישראל מימון, בסופם נחתם הסכם בראשי תיבות. הצדדים חתמו על ההסכם סמוך לכניסת החג כשהם מעדכנים את יו"ר קדימה ציפי לבני ששהתה בביתה ואת יו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק שעודכן טלפונית בדרום הארץ, שם טייל עם אשתו. בכך צועדת לבני צעד משמעותי נוסף לעבר הרכבת הממשלה הבאה בראשותה.

החתימה הראשונית על טיוטת ההסכם נעשתה בראשי תיבות, והיא ככל הנראה תיחתם סופית בימים שלאחר חג סוכות. נותרו כמה נקודות שנויות במחלוקת במשא ומתן, כשהמרכזית בהן היא דרישת העבודה להוסיף עוד שר לוועדה למינוי שופטים. דרישה זו עוד לא הושגה ומטרתה היא לטרפד יוזמות של שר המשפטים דניאל פרידמן.

ציפי לבני אמרה אתמול לחדשות 2 כי "המו"מ עם העבודה הבשיל לשותפות אמיתית". היא הוסיפה על המשא ומתן שנמשך והתעכב בשבועות האחרונים "ניתן כבר לסכם ולסגור. אין מה לבזבז זמן ואני לא מתכוונת להמשיך לבזבז זמן".

על פי ההסכם, ברק יהיה שותף בכל משא ומתן מדיני, הוא יוגדר כסגן הבכיר לראש הממשלה, מפלגת העבודה תהיה מיודעת על כל יוזמת חקיקה של שר המשפטים דניאל פרידמן והעבודה תהיה שותפה בקביעת סדר היום של הממשלה והקבינט. עם זאת, ללבני תישאר הזכות החוקית להחליט מה יעלה בישיבות האלה. וכעת משהושגה הסכמה, יצא מחר שר הביטחון לחופשה של שלושה ימים ולבני תוכל להתפנות להשגת הסכם קואליציוני עם מפלגת ש"ס מיד עם תום חג הסוכות.<

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת).